Audi vezérigazgató: A Teslának nincs olyan nagy előnye a lítium-ion akkumulátorok terén – „Felzárkózunk”

0

Kevés autógyártó van a piacon, akik annyira komolyan foglalkoznak az autóik akkumulátoraival, mint a Tesla. Az elmúlt évek során a Tesla keményen dolgozott az akkumulátorainak fejlesztésén, és ahogy a cég közeledik a Battery Day eseményéhez, egyre egyértelműbbé válik, hogy az autógyártó kiemelkedik a lítium-ion akkumulátorok terén az elektromos autó-gyártók közül.

Azonban az Audi vezérigazgatójának, Markus Duesmann-nak más a véleménye. Nemrég egy a német Focus.de magazinnal folytatott beszélgetésében Duesmann a bajor miniszterelnökkel, Markus Söderrel együtt fejtette ki véleményét az elektromos közlekedésről, a belsőégésű motorral szerelt autók korának végéről, és az olyan feltörekvő autógyártókról, mint a Tesla.

A miniszterelnök, és a vezérigazgató egyaránt említette, hogy a vírushelyzet valószínűleg gyorsítani fogja a változást az autóiparban. Most, hogy a vírus megrázta a világot, Németországnak esélye van visszaszerezni a piac azon részét, amit más autógyártók elfoglaltak előle. De az ország autóipara válságban van, a munkavállalók 46 százaléka június óta rövid távú munkaviszonyban dolgozik.

Söder megjegyezte, hogy ennek eléréséhez elengedhetetlen az ország autóiparának, hogy egy „valódi kvantumugrást” hajtsanak végre. „A klasszikus brümmögő, sok lóerős autók korának vége.” tette hozzá. Az Audi vezérigazgatója az ő részéről hozzátette, hogy a mobilitás csak a technológia segítségével oldható meg, és a digitalizálódást továbbra is vinni kell előre.

Ahogy az új generációs járművek felé terelődött a beszélgetés, annak moderátora megkérdezte a vezérigazgatót és a miniszterelnököt, hogy a Tesla megelőzte-e már Németország legjobbjait, amire Duesmannak kész válasza volt: Leszögezte, hogy ő egyáltalán nem látja úgy, hogy a Tesla nagyon előttük járna a lítium-ion akkumulátortechnológia terén. Ezzel együtt nincs szükség sok időre, hogy a német autógyártók felzárkózzanak. „Hétmérföldes csizmával érjük őket utol.” mondta Duesmann.

A miniszterelnök egyetértett abban, hogy ő sem látja nagynak a szakadékot a Tesla és a többi autógyártó között. Állította, hogy nagy csodálója a Tesla vezérigazgatójának, Elon Musk munkájának az űriparban, de ha az autóiparról van szó, más cégek is el tudják érni ugyanazt, mint a Tesla, és a német autógyártók bizonyos szempontból még előrébb is tarthatnak. „A Tesla nem rossz, de mások is meg tudják csinálni. Mi vezetők maradhatunk mérnöki szempontból” jegyezte meg a miniszterelnök.

Érdekes módon csak idő kérdése, hogy a Tesla kihasználja Németország autógyártási ismeretit, hiszen folyamatban van a cég németországi gyárának építése. A berlini Gigafactory várhatóan jövőre kezdi meg a termelést, a Model Y gyártásával.

Ahogy a Spiegel Online egy beszámolójában megjegyezte, a Model Y közel tökéletes autó, és csak az összeszerelési minősége miatt marasztalták el, ami még mindig gyengébb a német minőségnél. De a berlini Gigafactory elkészültével a régió vásárlói joggal várhatják, hogy a klasszikus német minőséget fogják megkapni a Tesla híres technológiájával.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!