Megérkezett a norvég piacra a BYD Tang, 482 kilométeres hatótávval

0

A kínai BYD autógyártót már hosszú ideje foglalkoztatja a gondolat, hogy bővítse az elektromos személygépjárműveinek piacát Kínán kívül is. Ezt a lépést most megtették, és Norvégiában bővítenek a Tang elektromos SUV modellükkel. 

A BYD már világszerte értékesíti elektromos buszait, valamint teherautóit, de személygépjárműveit eddig csupán Kínára korlátozták.

Ma a cég bejelentett egy új piaci kísérletet Norvégiában a Tang modell számára – azzal a reménnyel, hogy később egész Európában terjeszkedjenek.

Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója kommentálta a bejelentést:

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Tang EV próbaprojekt Norvégiába elindul. Ez egy remek elektromos autó, lenyűgöző teljesítménnyel, egy új Blade akkumulátorral, robusztus terepjáró tulajdonságokkal és olyan kényelmi szolgáltatásokkal, amelyet mind a sofőr, mind az egész család biztosan élvezni fog. Új terepjárónk képviseli a kínai kultúrát, valamint a legkorszerűbb elektromos technológiát. Mondhatnánk, hogy a keleti filozófia találkozik a nyugati mérnöki precizitással. Nagyon várjuk a sikeres együttműködést az RSA-val, bízunk benne, hogy az ügyfelek meglátják a termék- és szolgáltatási kínálatunk kiemelkedő minőségi színvonalát.”

 Az RSA a BYD partnere a „BYD elektromos haszongépjárművek és tehergépjárművek értékesítésének, szervizének és alkatrészeinek beszerzésének területén”, és most ezt a partneri kapcsolatot emelik új szintre azáltal, hogy folytatják a közös munkát a norvégiai piacon való megjelenés során. 

Az ügyvezető hozzátette:

„Európa kezd felépülni a koronavírus járványból, és a jövőre nézve optimisták vagyunk. Megfelelő stratégiát fogunk alkalmazni a BYD márka fejlesztésére.”

Mindez az új Tang EV-vel kezdődik. A jármű gyártása 2020 novemberében fog elstartolni, és a norvég ügyfelek számára a szállítás várhatóan jövő év januárjában indul.

Az árral kapcsolatos részleteket még nem tettek közzé, de a Tang EV várhatóan egy megfizethető elektromos opció lesz a norvég piacon. Kínában a jelenlegi ár 260 000 jüan, ami norvég koronában 350 000, forintban pedig 12 millió körül van.

82,8 kWh-os akkumulátorral van felszerelve a jármű, amely a gyártó szerint 482 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.