Tesla Roadrunner projekt – megkezdődik a saját fejlesztésű akkumulátorok gyártása?

0

Nagyon úgy tűnik, hogy a Tesla megkezdte a felkészülést a saját akkumulátorainak gyártására. Ennek helyszíne pedig egy, a cég fremonti gyárától nem messze található létesítmény. Itt várhatóan a „Roadrunner” projekt keretein belül kifejlesztett akkumulátorcellák készülnek majd. Egy ilyen projekt pedig akár a cég következő csúcs modelljének a Model S Plaid-nek is zöld utat jelenthet.

A városnak benyújtott kérelmekből tudjuk, hogy a cég „kisméretű” akkumulátorgyártási tevékenységet folytat. Ugyanakkor tervezik a működésük kibővítését is, 470 főre ebből 400-an fognak majd váltásban dolgozni a termelésben, tehát a gyár egész nap üzemelni fog minden nap.

A „Roadrunner” projekt részleteit egyelőre még nem hozta nyilvánosságra a Tesla, erre várhatóan a cég várva-várt Akkumulátor Napján kerül majd sor, azonban már rengeteg spekuláció látott napvilágot arról, hogy mit is fognak majd bemutatni. Ehhez hasonlóan az új létesítmény részleteit sem ismerjük egyelőre.

A projekt egyik nagy eredménye lehet az 1 millió mérföldes akkumulátor, egy olyan akkumulátor technológia melynek futásteljesítménye akár több 1,6 millió kilométer is lehet. Ezek az akkumulátorok azonban nem csak arra alkalmasak, hogy akár évtizedeken keresztül kitartsanak hanem arra is, hogy az ezekkel szerelt elektromos autókból még nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni.

A Teslának pedig van is a tarsolyában egy ilyen nagy teljesítményű jármű, amivel tavaly a Nurburgringen, ha nem is hivatalosan, de sikerült rekordot dönteniük, majd visszatértek az Egyesült Államokba. Ez az autó pedig nem más, mint a 3 motorral felszerelt Model S Plaid. Azonban, miközben már számtalanszor szóba került a Model S Plaid teljesítménye, meghajtása az akkumulátorok egyszer sem. Sem a Tesla, sem Elon Musk nem beszélt az akkumulátorokról, elképzelhető tehát, hogy a Model S új változata lesz a cég első olyan autója, amiben már az új generációs cellák lesznek.

Ez a lépés több szempontból is logikus lenne, egyrészt jelenleg a Model S a cég „zászlóshajója” így esélyes, hogy a legújabb technológiák ebben debütálnak. Másrészt pedig az újonnan kialakított létesítményben méretei miatt csak korlátozott számban tudnak majd cellákat gyártani, tehát pont alkalmas lehet a kis példányszámban értékesített Model S ellátására.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!