Együtt dolgozik az önvezetésen a Mercedes és az NVIDIA

0

A cél pedig a Mercedes önvezető rendszerének kifejlesztése, és annak a hétköznapi autóhasználattal való összeolvasztása, ugyanis a tervek szerint a Mercedes közelgő autói az NVIDIA szoftver- és hardverrendszerét fogják használni az önálló vezetéshez. Az együttműködés keretein belül készülő első autók 2024-ben már az utakon lehetnek. A rendszer az NVIDIA Orin chipen alapul, mely a cég állítása szerint nagyjából 38 százalékkal jobb teljesítményre képes, mint a Tesla FSD számítógépe.

A Mercedes és az NVIDIA 2017-ben jelentette be a partnerséget, azóta pedig nem sokat hallani a közös projektről. A napokban végre kicsit több információt adott nekünk a két cégóriás arról, hogy milyen fázisban is tartanak, és mik a kilátások a közeljövőben.

Az NVIDIA rendszere – habár elérhető lesz a Mercedes minden következő generációs járművéhez – nem feltétlenül jár együtt minden modellel. Minden autó beépített hardverrel lesz legyártva, függetlenül attól, hogy megrendelésre került-e az önálló vezetési opció. Ez pontosan úgy hangzik, mint a Tesla jelenlegi kínálata, mely szerint a Full Self Driving hardverét minden autóba beszerelik, majd a teljes önálló vezetést is tartalmazó csomagot szoftveres opcióként értékesítik.

A vállalatok hangsúlyozták, hogy a következő generációs járművek „szoftverkészek” lesznek, ebből pedig logikusan következik, hogy folyamatos frissíthetőséget is kínál majd a márka. Újabb hasonlóság a Teslával.

A szoftver által vezérelt autó másik aspektusa az alkalmazások jelenléte lesz, hasonlóan egy okostelefonhoz. Bizonyos alkalmazások lehetnek ingyen, másokért pedig fizethetünk is (valószínűleg egyfajta előfizetéses rendszert alakítanak majd ki). Ez az opció a tulajdonosok számára a vezetési élmény testreszabásának szabadságát fogja jelenteni, az autóknak pedig meghosszabbíthatja az élettartamát azáltal, hogy a forgalomba helyezés után is bármikor új funkciókkal turbózható fel egy adott modell. Nem tudjuk, hogy lesz-e API (alkalmazásprogramozási felület) harmadik felek fejlesztői számára, vagy az alkalmazásokat kizárólag az NVIDIA és a Mercedes biztosítja majd (magyarul: lesz-e lehetősége külső fejlesztőknek alkalmazásokat készíteni az autók szoftverére, vagy ez megmarad afféle belsős jogkörnek).

Az NVIDIA és a Mercedes azt állítja, hogy a DRIVE AGX Orin platformra fogják építeni a rendszert, de nem lepődnénk meg azon sem, ha ezt 2024 előtt még felülbírálnák. A számítógépes hardverek gyorsan fejlődnek, és az Orin valószínűleg elavult lesz már négy év múlva.

Míg az NVIDIA állítása szerint az Orin képes az 5. szintű autonóm vezetésre (olyan funkciókat képes működtetni, melyeknek köszönhetően járművezető nélkül is képes az autó minden közlekedési szituáció megoldására), a Mercedes „csak” azt tervezi, hogy a rendszert a 2. vagy 3. szintre állítja be (az autóban tartózkodik humán pilóta, aki részben kontrolálja a nem teljesen autonóm vezetési rendszer működését), 4. szintű parkolási képességgel (geofenced, teljesen autonóm működés, de az emberi felülbírálás elérhető) kiegészítve. Ígéretesen hangzik, de nagyon messze van még az a 2024.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”