Németországban kötelező lesz elektromos autó töltőt telepíteni az összes benzinkútra

0

A németországi új, elektromos járművek használatára ösztönző csomag részeként az ország elvárja, hogy minden benzinkúton lehetőség legyen az elektromos autók töltésére.  A terv részletei – például az ütemterv és a szükséges töltők típusa – még nem ismertek, de az EV támogatói nagyon örülnek a lépésnek, amely az elektromos autók használatának lendületet adhat.

A BDEW, Német Energia- és Vízipari Szövetség úgy véli, hogy legalább 70000 töltőállomásra és 7000 gyors töltőállomásra van szükség ahhoz, hogy egy tömeges elektromos jármű piac épüljön ki az országban. A BDEW jelentése szerint Németországban jelenleg mintegy 28000 állomás található.

A Reuters szerint a tavaly eladott autóknak mindössze 1,8 százaléka volt elektromos, míg 32 százaléka volt dízel, és 59,2 százaléka benzin meghajtású.

Az új támogató és ösztönző döntések eredményeként, a 40000 eurónál drágább elektromos járművekre elérhető maximális támogatás megduplázódott, mely így már 6000 euró. Emellett Németország még magasabb adókat tervez bevezetni, amit a magas károsanyag kibocsájtó járművekre szabna ki.

Az ázsiai helyzet:

Dél-Koreában legalább 76 benzinkút rendelkezik már gyors elektromos töltőállomásokkal, és ezt a számot tovább tervezi bővíteni. Az Aju Daily, egy ázsiai pénzügyi újság szerint a Hyundai nyolc ultragyors töltővel rendelkező EV töltőállomást tervez Szöul keleti részén kialakítani átalakított benzinkutakból.

Az amerikai helyzet:

Az Egyesült Államokban a benzinkutak használata EV gyors töltésre még gyerekcipőben jár. Jelenleg számos DC gyors töltőállomás található az amerikai állomásokon, amelyeket Chevron, Circle K, Love’s, Sheetz és WaWa üzemeltet.

A Total, a BP és a Shell azon olajipari társaságok közé tartoznak, amelyek jelentős beruházásokat fektetnek az elektromos töltőállomásokba.

Az, hogy valójában hol lenne a legalkalmasabb az elektromos töltőállomások elhelyezése jó kérdés. A benzinkutak nem feltétlenül számítanak a legbiztonságosabb elképzelésnek. Érdemes megnézni a Tesla taktikáját, hogy ők hol építenek ki ilyen állomásokat. Bevásárlóközpontok mellett, hotelek és éttermek közelében, ezek mind olyan helyszínnek számítanak, ahol az emberek amúgy is eltöltenének legalább fél órát, ami alatt az autót is fel tudják tölteni, ezzel összekötve a kellemest a hasznossal.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.