A hálózatról tölthető elektromos autók eladási számai kiszámítható módon csökkentek a járványhelyzet gazdasági hatásai miatt, azonban nem a várt mértékben. Az előző évhez képest 15 százalékot csökkentek az eladások, ami meglepően kevés a helyzethez viszonyítva. Ennek oka valószínűleg az, hogy az igazán nagy visszaesés az áprilisi számok publikáláskor lesz majd megfigyelhető.
A teljesen elektromos autók az összes elektromos hajtású jármű 74 százalékát tették ki márciusban, és az első három hónapban összesen 460000 ilyen autó került értékesítésre, ez a piac 2 százaléka.
A modellek közötti különbség is figyelemre méltó, a listát vezető Tesla Model 3 több, mint tízszer annyi eladást (48788) produkált márciusban, mint a második helyezett Renault Zoe (4421). A teljes első negyedévben a Model 3 összesen 71513 példányban kelt el, ami teljes mértékben egyeduralkodóvá teszi a piacon (a második helyezettből 51000-rel kevesebb jármű került a vevőkhöz).
A márkák versenyében ennek megfelelően az első negyedévben természetesen a Tesla vezet (88400), mögötte a BMW (31889) és a VW (27287), a két európai gyártó azonban összesítve sem éri el az amerikai vállalat eladásainak számát.
Ahogy a kínai piac regenerálódik, úgy kúszik fel a BYD a ranglétrán, az első negyedévben a 4. legtöbb autót értékesítették.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.