A Jeep több mint két éve négy új elektromos járművet ígért. Könnyű tehát elküldeni most már Christian Meuniert, a Jeep vezetőjét, amikor nagyvonalú kijelentéseket tesz a jövőbeni tervekkel kapcsolatban. Az Autocarnak a napokban adott interjújában azonban egy újabb érdekes, az elektromos hajtásokra vonatkozó megjegyzést tett. Ahogyan ő fogalmazott, itt a nyers teljesítmény ideje. Ez mind a 4×4 vásárlókat, mind pedig az EV rajongókat érdekelheti.

Hirdetés

Meunier az Autocarral való beszélgetés során egy teljesen elektromos Wrangler Rubicon lehetséges gyorsulási teljesítményét boncolgatta:

„Ez egy olyan autó, amely potenciálisan hat másodperc alatt gyorsulhat fel 100 km/h-ra, tehát olyan gyorsulást fog produkálni, amelyet soha nem fog tudni egyetlen belsőégésű motorral szerelt társa sem. Másképp fogalmazva, ha veszel egy elektromos Wranglert, megkapod a legnagyobb teljesítményű Jeepet.”

A Car and Driver egyébként letesztelte a 2020-as Jeep Wrangler Rubicont, egy 270 lóerős motorral szerelt verziót, amivel 6,5 másodperces gyorsulást tudtak elérni. Nincs tehát más hátra, mint készíteni egy olyan elektromos verziót, ami tényleg tudja a 6 másodpercet, és már igaza is van a főnöknek.

Meunier még mindig nem adott konkrétabb információt annál, mint hogy hamarosan látni fogunk sok olyan dolgot, amelyen dolgoznak, ideértve a teljesen elektromos hajtáson végzett próbálkozásokat is.

Természetesen, amit a márkának igazán hangsúlyoznia kell, az nem a 0–100-as gyorsulás, hanem a nyomaték. Kevés Jeep Wrangler birtokosa fogja ugyanis használni egyenletes úton a gépet, sokkal inkább a terepen adódó váratlan szituációk megoldására alkalmas hatalmas nyomatékra lesz itt kiélezve a dolog. Beletaposva a gázba, az e-Wrangler pont úgy szorítja majd bele az ülésbe az embert, mint egy erősebb sportkocsi. Nem kell azonban majd várni az ideális fordulatszámra, és a csattogó motorhang sem fog zavarni.

A Jeep főnök megérti ügyfeleit, és azt, ahogyan az elektromos Jeep képességeire reagálnának:

„Vagy megpróbálsz alkalmazkodni, és megtenni a minimális erőfeszítéseket, vagy belevágsz, és teljes gőzzel elindulsz ebbe az irányba. Az utóbbi az az út, amerre nekünk mennünk kell, hiszen itt lehetőségünk van néhány igazán, de tényleg nagyon izgalmas termék megvalósítására, és azt hiszem, hogy a vállalat is hisz ebben. Az elkövetkező néhány évben sok elektromos hajtásra épített modellel fogunk előrukkolni, mert itt nem arról van szó, hogy kicsi autókkal kell kompenzálni a nagy autókat. Itt minden modellnek kulcsszerepet kell játszania.

A helyzet kettős, meg kell felelnünk mind a környezetvédelem, mind a fenntarthatóság témakörében felmerült új igényeknek. Véleményem szerint azonban ez egy lehetőség is a SUV-jaink és terepjáróink képességeinek javítására, most még izgalmasabbá tehetjük az autózást egyaránt a terepen és az úton is.”

Ahogyan arra az Autocar is rámutat, egy elektromos Wrangler Rubicon teljesen más előnyöket kínál majd a szabadtéri szórakozáshoz: „nincs a természet csendjét megtörő zaj, de van helyette magasfeszültség a kempingben, ami biztosítja az energiát a játékhoz”.