Bajban a PSA e-autós fúziója?

0

Carlos Tavaresnek, a PSA csoport vezetőjének korábban ambivalens érzései voltak az elektromos autókkal kapcsolatban. A Fiat Chrysler pedig nem volt hajlandó elektromos autókba fektetni. A két csoport egyesülése azonban lehetővé tenné számukra, hogy a költségeket megosztva tudjanak elektromos autókat gyártani.

Most azonban úgy tűnik, a koronavírus fenyegeti az egyesülés véglegesítésére irányuló tárgyalásokat.

Az egyesült PSA és Fiat Chrysler a világ negyedik legnagyobb autógyártóját adná ki. A két csoport alá 14 márka tartozik, köztük olyanok is, mint a Peugeot, a Citroën, az Opel, a Fiat, az Alfa Romeo, a Maserati, a Jeep vagy a DS.

Az Agence France-Presse (AFP) nevű hírportál számol be arról, hogy a 2021-ben lezáruló tárgyalások veszélybe kerülhetnek a koronavírusjárvány miatt. Szerintük mindkét csoportnak kiemelten fontos a fúzió az elektromos autók szempontjából, de a jelenlegi gazdasági helyzetre való tekintettel felül kell vizsgálniuk az eddigi pénzügyi feltételeket. 

A COVID-19 járvány miatt autógyárak állnak le világszerte. A United Auto Workers nevű szakszervezet a napokban két újabb Fiat Chrysler dolgozó halálát jelentette be, mely összefüggésben áll a vírussal. Tehát a helyzet mindenhol válságos.

Karl Brauer, a Kelley Blue Book elemzője szerint a pénzügyi összefonódás feltételeit újra kell gondolni. Továbbá mindkét vállalat esetében a 2020-ra és az azt követő időszakra vonatkozó bevétel-előrejelzéseket újra kell kalkulálni. 

A PSA csoport szóvivője azonban azt mondta az AFP-nek, hogy az egyesülés továbbra is szükséges és hogy „Helytelen spekulálni a megállapodás esetleges változásairól”.

Az egyesülést tavaly októberben jelentették be. Tehát igen valószínű, hogy az érintett vállalatok már pontosan kiszámolták, hogy hogyan tudják egyesíteni erőforrásaikat az EV-termelés bővítéséhez.

2018-ban Tavares azt mondta, 2025-re minden modelljük villamosítva lesz, két évvel később a PSA mindössze egy elektromos modell, az 50 kWh kapacitású akkuval szerelt Peugeot 208 EV értékesítéséről számolt be. Mindezek ellenére Tavares továbbra is úgy gondolja, jó úton haladnak afelé, hogy teljesíteni tudják a 2020-21-es európai emissziós normákat.

A Fiat Chrysler a Teslától átvett emissziós adatokkal tud csak megfelelni az európai elvárásoknak. Az FCA csoportnak nincsenek nagyratörő tervei elektromos autók szempontjából, szóval nekik a PSA csoporttal való egyesülés hatalmas segítség lenne.

Tavares szerint az egyesített csoport a Total olajvállalattal közös vállalkozástól fogja beszerezni az akkumulátorokat. A vállalat 2023-ban jöhet létre és 2030-ra évente 1 millió autóba elegendő akkumulátort termelne.  

A fúzió mindkét csoport számára igen előnyös volna, azonban a világjárvány következményei egyelőre beláthatatlanok.