Itt a lehetőség, hogy mindenki megnézze, mit produkál a Ford elektromos SUV-ja zord, fagyos és havas terepen. A 2021-re érkező Ford Mustang Mach-E több okból is megosztó jármű, de ha ez a videó valamire igazán hasznos, akkor az az, hogy bebizonyítsák, arra kifejezetten jó, amire kitalálták: teljesítmény lesz benne bőven. Az alábbi, YouTube-ra feltöltött anyagban – melyet a Roadshow csatornájának munkatársai készítettek – a Ford mérnökei keményen dolgoznak a Mach-E-n. A teszt során Michigan északi részének szélsőséges téli időjárását használták ki maximálisan.
A mérnökökkel együtt az első ülésen Chris Paukert első kézből megtapasztalhatta a Mustang Mach-E téli teljesítményét. A tesztjármű valószínűleg prémium felszereltségű, 332 lóerős (248 kilowatt), összkerékhajtással szerelt modell. A rendszer képes mérni az egyes kerekek teljesítményét, és változtatni a kerekek közti teljesítmény-elosztást, optimalizálva ezzel a tapadást. Ezen kívül, mivel nincs mechanikus kapcsolat az első és a hátsó kerekek között (nincs kardántengely), mindkét tengely elektromotorja szinte azonnal reagálhat a kerékfordulatszám-érzékelők és más fedélzeti rendszerek utasításaira. A magas szintű vezetéstámogatás ilyen jellegű beállításának végeredménye megismételhető, jól kontrolálható driftek, legalábbis a Roadshow megfigyelései és benyomásai szerint.
A négykerék-meghajtású modelleknél a hátsó tengelyre irányított teljesítmény jelentősebb. Ez is része annak, hogy az autó képes látszólag akarata szerint végrehajtani a négykeréken csúszkálást.
A tavalyi élmények még nagyon nem ilyenek voltak a Forddal kapcsolatban. Biztos sokan emlékeznek az első elektromos hajtáson alapuló konstrukciójukra, mely egy elsőkerék-hajtású, a hatékonyságot preferáló modell volt, kissé hasonló az Escape-hez. Itt még központi szerepet töltött be a marketingben az elektromos hajtás kiemelése, azt az autót nem játékszernek szánta a Ford, hanem egy környezettudatos opciónak. Azonban amint a projekt „elmustangosodott”, a stílus és a teljesítmény is sokkal sportosabbá vált, kevésbé kihangsúlyozva az autó zöld mivoltát.
Most, hogy láttuk, mit tud az e-Mustang a hóban, igazán kíváncsiak lettünk, hogy száraz időben is képes lesz-e a gumikat füstté változtatni. Az egyszer biztos, hogy az ilyen videóknak köszönhetően egyre biztosabbnak érezzük, hogy a 2021-es Ford Mustang Mach-E egy nagy teljesítményű, jól kihasználható, de környezettudatos SUV lesz.