50 000 EQC-t gyárt le idén a Mercedes

0

Az elektromos autók széles körű bevezetése nem könnyű, a legnagyobb autógyártóknak pedig a legnehezebb utat kell végigjárniuk a sikerért cserébe. Nincs ez másképp a Mercedesnél sem, hallottunk felőlük hideget-meleget az elmúlt időszakban, gondoljunk csak az év elején napvilágot látott akkumulátorokkal kapcsolatos problémákra, mely veszélyezteti az elektromos EQC tervezett gyártási ütemét. A vállalat is elismerte, hogy az EQC előállítása során nekik is meg kell fizetniük a tanulópénzt. Hiába, lehetsz te a világ egyik legnagyobb autógyártója, akkor sincsen ingyen leves.

A Mercedes-Benz kutatás-fejlesztési igazgatóságának egyik tagja, Markus Schafer nemrégiben elmondta, hogy a márka visszatért az eltervezett ütemhez, olyan tempóban haladnak, mely lehetővé tenné 50 000 EQC legyártását 2020-ban.

„Ez egyértelműen egy új játék, új, EV-re adaptált platformokat építünk. A kérdés nem a gyár vagy a gyártási folyamat milyenségében rejlik, az akkumulátorgyártóktól és akkumulátor-beszállítas sebességétől függünk.”

Úgy tűnik, hogy a fő probléma – az LG Chem lengyelországi gyárának akkumulátorgyártással kapcsolatos korlátozásai – remélhetőleg most már megoldódott.

„Az akkumulátorgyár indulása, mely egy 700 millió eurós beruházás, határozottan kihívást és korlátozó tényezőt jelentett. Eddig legyőztük a problémákat, és jelentős mennyiségre számítunk az EQC modellek számára – szem előtt tartva a kezdeti 50.000 darabos volument, amelyet az idei évre terveztünk.”

A Mercedes-Benz EQC egyébként nem az egyetlen modell, amelyet az elmúlt hónapokban érintettek az akku-gondok. Különböző jelentéseket lehetett olvasni, hallani, melyek a Jaguar I-PACE-ről és az Audi e-tronról szóltak.

Emlékezzünk meg kicsit a Mercedes-Benz EQC 400 műszaki adatairól:

  • WLTP szerint 417 km-es hatótáv
  • Fogyasztás: 20,8–19,7 kWh 100 km-en
  • 80 kWh akkumulátor (384 cella)
  • az akkumulátor tömege 625 kg
  • 5,1 másodperc alatti 0-100 gyorsulás
  • maximális sebessége 180 km/h
  • kétmotoros összkerékhajtás (két aszinkron motor dolgozik a kasztni alatt)
  • A rendszer teljesítménye 300 kW (408 LE) és 760 Nm nyomaték
  • A váltóáramú töltés 11 órát vesz igénybe (7,4 kWh teljesítményű egyfázisú fedélzeti töltő)
  • Az egyenáramú villámtöltés körülbelül 40 percet vesz igénybe (10-ről 80 százalékra)
Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”