A Fiat 500e kabrió kiviteléről már jelentek meg kémfotók, és a hivatalos bejelentés hiányában már akkor is sejtettük, hogy ez egyértelmű jele annak, hogy a városi kisautó nem hajlandó a Genfi Autószalonon kinyitni ajtóit, nem fogja felfedni magát.
A svájci rendezvény törlésének okán azonban úgy döntöttek a Fiatnál, hogy ideje lerántani a leplet az új modellről. Meg is tették, amint az az alábbi galériában is látható. (A képek az Il Sole 24 Ore olasz weboldalról származnak.)
A képek tanúsága szerint a harmadik generációs 500e merészebb, nagyobb visszapillantó tükröket kapott, továbbá az A-oszlopok már szépen követik az autó vonalvezetését. A belső talán még a külsőnél is lenyűgözőbb.
A fenti kép egy hatalmas központi érintőképernyőt mutat, melynek segítségével kezelhető az autóban vezérelt összes funkció, a médialejátszástól a légkondicionálóig. A kijelző alatt kis rést láthatunk, milyen jó lenne, ha egy vezeték nélküli töltőlap lenne majd ott a végleges verzióban.
Míg egyesek szerint az új platformot a belső égésű hagyományos motorral szerelt hajtásokhoz és a teljesen elektromos verziókhoz is használni fogják, az Autocar értesülései szerint az új 500 kizárólag elektromos autó lesz, a belsőégésű motorok pedig a jelenlegi platformon maradnak. Más szóval, a régi, hagyományos motorral hajtott 500 továbbra is kapható lesz a frissítésekkel, az új modell viszont kizárólag elektromos változatban készül majd.
Az új platformot a Centoventi koncepció sorozatgyártású verziójának létrehozására is felhasználnák, mely modell valószínűleg Panda néven kerül majd a kereskedésekbe. Csakúgy, mint a harmadik generációs 500, teljesen elektromos lenne a Fiat flottájának új tagja is.
A jelenlegi 500-tól eltérően – amelyet a lengyelországi Tychy-ben gyártanak – az újat Torinóban, a mirafiori üzemben tervezik gyártani. Míg az FCA (Fiat Chrysler Automotive) több mint 200 000 darabot készít a rendes 500-ból Lengyelországban, a tervek szerint 80 000 elektromos 500-at kívánnak építeni az olasz üzemükben évente.
Az Autocar szerint a Fiat várhatóan kb. 32 000 euróért, vagyis valamivel kevesebb, mint 11 millió forintért fogja árulni a városi autót. De mekkora lesz a hatótávja? Mennyire lesz gyors? Ilyen, és ehhez hasonló kérdések minden bizonnyal sokunkban felmerülnek, de meg kell várnunk, amíg megjelenik a Fiat hivatalos sajtóközleménye. Mindenesetre a bejelentés nincs már messze, a válaszokat hamarosan megkapjuk.