Régi hagyománya van az autómárkák történetében a gyárilag „felpiszkált” teljesítményű modelleknek, ami az Audi esetében az S Line-t jelenti. A belsőégésű motoros autóknál már szinte természetes, hogy egy adott modellből kijött egy megnövelt teljesítményű kiadás, „S” plakettel a karosszérián. Most pedig örömmel írhatjuk meg a hírt, hogy a hagyomány átöröklődik az elektromos modellekre is, a hírt először a Carscoops írta meg, reméljük valóra is válnak a sejtések.
Természetesen mindkettő eddig bemutatott típus, az e-tron SUV és az e-tron Sportback is megkapja a sportos társát. A lényeg természetesen itt is a hajtásláncban keresendő, ami itt két darab aszinkron elektromos motor meglétét jelenti a hátsó tengelyen, egybeépítve egy moduláris rendszerbe. A legjobb pedig most jön, hiszen egy harmadik elektromos motor is besegít a meghajtásba, amit az első tengelyre terveztek a mérnökök.
A hajtáslánccal kapcsolatban pedig bőven van tapasztalata az ingolstadti márkának, hiszen az első e-tron óta csiszolgatják. Ha valaki nem ismerné, az Audinál az e-tron típus múltját és jelenét, ajánljuk háromrészes cikkünket, amiben az e-tron név történetébe ástuk bele magunkat!
Nézzük, számok tekintetében mit mutatnak majd az S variánsok! Az alap e-tron esetében a hátsó tengelyt hajtó elektromos motor az első tengelyre költözik, ráadásul ezt is megpiszkálták, így már 124 kW teljesítményt ad le, Boost módban pedig 150 kW-ot. A hátsó tengelyeken lévő két motor összteljesítménye 196 kW, Boost módban 264 kW. A rendszerteljesítmény 320 kW, 808 Nm nyomatékkal, Boost módban 370 kW és 973 Nm nyomaték áll a sofőr rendelkezésére. A Boost módban lévő autó 8 másodpercig tudja biztosítani a brutális számokat.
A 0–100 km/h gyorsulás 4,5 másodperc alatt megy végbe, a végsebesség pedig 210 km/h. Az S kivitelek is a márka brüsszeli gyárában készülnek majd, remélhetőleg az éppen tartó teljes leállás nem befolyásol semmit az e-tron márka életében!