Megvillantották a jövőre érkező BMW i4-et

0

A tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé előfutára 2020. március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

A BMW Group a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje előfutárát. 2020. március 3-án a BMW Concept i4 tanulmányautó a vezetés élményének új korszakát hozza el a jelenbe, a BMW által fémjelzett menetdinamika, az egyszerre modern és sportos formanyelv, illetve a négyajtós Gran Coupé karosszéria tágasságának és funkcionalitásának páratlan egységét ígérve. Mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

„A BMW Concept i4 tanulmányautó az elektromos mobilitást a BMW portfóliójának középpontjába emeli” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „A modell formanyelve egyszerre dinamikus, letisztult és elegáns. Röviden: a tökéletes BMW, zéró emisszióval” – tette hozzá.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nagyfeszültségű akkumulátor látja el energiával. A BMW i4 számára tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és optimalizált energiasűrűség jellemzi. Ez az akkumulátor mintegy 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelynek köszönhetően a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 2021-ben mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd ezt követően a világ minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Group központi gyárában, Münchenben lát napvilágot. A Gran Coupé modellekre jellemző, sportosan elegáns formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást körülbelül 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 200 km/óra fölé emelkedik.

A nagyfeszültségű akkumulátor töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok szerint tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő összes járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépkocsikkal és a tisztán elektromos meghajtású autókkal egyaránt kompatibilis, a kivételesen gyors töltési sebességnek köszönhetően pedig a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz csupán hat perc járműtöltésre van szükség.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!