Ha a Renault Zoe által kínált több, mint 350 kilométeres hatótávolság nem elegendő egy hosszabb utazáshoz, csak rögzíts egy 60 kWh teljesítményű utánfutót az autóhoz, duplájára növelve ezzel a töltés nélkül megtehető utat! Ezt kínálja az EP Tender, egy francia startup cég. Reményeik szerint az elektromos járművezetők értékelik majd az ötletet. A társaság mérnökei visszatértek a rajzasztalhoz, hogy valami újat alkossanak, miután több éven át belsőégésű töltő-pótkocsikat kínáltak vásárlóiknak.
Jean-Baptiste Segard vezérigazgató a következőket mondta az Automotive News-nak a múlt heti MOVE2020 Mobility Show-n Londonban:
„Lehetőséget fogunk kínálni az elektromosan autózók számára a kényelmes és megfizethető hosszú távú közlekedéshez.”
Segard úgy véli, hogy ez az opció lehetővé tenné a vásárlók számára, hogy rövidebb hatótávú, alacsonyabb költségű elektromos járműveket válasszanak, és a pótakkut csak alkalmanként vegyék igénybe, mikor hosszabb útra indulnak. Ilyen helyzetekben sokszor nincs idő a töltésre, de akár a költségek csökkentésére is szolgálhat a megoldás.
Az EP Tender bérelhető utánfutó-állomásokat kíván elhelyezni, először Franciaország fő üdülési útvonalain tesztelnék az ötletet. Az e-autósok csak beállnak egy ilyen állomásra, önállóan felakasztják a pótkocsit az autóra, és egy perccel később már indulhatnak is tovább az úticéljuk irányába, vagy a következő pótkocsi-csere helyhez.
A vállalat körülbelül 37 dollárt számítana fel pótkocsi-kölcsönzésenként, míg egy akkumulator-utánfutó legyártása közelítőleg 11000 dollárba kerülne. Úgy gondolják, 2024-re hasznot lehet termelni, ha 60000 ügyfél 4150 utánfutót bérel. A jelenlegi prototípusok 36,5 kW-os akkupakkot használnak, de a cél az, hogy a következő öt évben egy 60 kW-os verziót kifejlesztve még nagyobb hatótávot kínálhassanak az ügyfeleknek. Az útközben elérhető kiegészítők koncepciója jó ötlet lehet, azonban vannak kevésbé praktikus tényezői is az elgondolásnak. Mindenekelőtt az autógyártóknak olyan technológiát kell biztosítaniuk, mellyel biztonságosan lehet alkalmazni a fent említett újítást, gondolva itt a ‘powerbank’ és az autó összeköttetésére, illetve magára a vontatásra (mely állandó vita tárgya az elektromos autókkal kapcsolatban). A Better Place kudarcának egyik fő oka az volt, hogy nem volt képes arra, hogy valamennyi gépjárműgyártó beleegyezzen a közös akkumulátor-szabványokba, valójában a Renault volt az egyetlen nagy gyártó, aki egyáltalán kipróbálta. Ennél a megoldásnál azonban nem szükséges egységesíteni a gyártóknak az akkumulátorokat, más megoldás kínálnak a franciák.
Vezetőik tárgyalnak a Renault-val és a PSA-val a járművek vontatási lehetőségeinek módosításáról, fejlesztéséről, illetve az autóhoz történő csatlakoztatás lehetőségéről. A már forgalomban lévő modellekkel kapcsolatban a vállalat azt állítja, hogy kb. 650 dollárért képes átalakítani azokat az új technológia fogadására.
A történet egyébként már 2013-ban elkezdődött, akkor azonban még az EP Tender első sorozatát belső égésű motorokkal működő generátorokkal szerelt pótkocsik adták. Az Automotive News szerint ezeknek a pótkocsiknak körülbelül huszada még mindig használatban van, főként a Renault Zoe és Kangoo elektromos hajtású modellek hatótáv-növelése céljából.
Összességében az akkumulátor-pótkocsi koncepciója talán a legjobb megoldás lehet az elektromos autós kirándulások praktikussá tételére és az elkövetkező években még népszerűbbé teheti az EV-ket szerte a világon. A nagy kérdés az lesz, hogy vajon melyik megoldás állja meg jobban a helyét a hétköznapi használatban, ugyanis az akkumulátorok fejlődése, a nagyobb hatótávolságú e-autók és a jobb töltési infrastruktúra szintén esélyes kihívója lehet a vontatott akkumulátoroknak.