Nincs mese, a kínai elektromos autók már itt vannak a spájzban és egyre inkább learatják azt a babért, amire az európai autógyárak nem tudnak, vagy leginkább nem is akarnak vágynak. Egy ilyen kínai e-autó általában annyiért megvehető, mint amennyiért éppen fele akkora méretű, vagy éppen tudású neves gyártó ilyen termékét vehetnénk meg. Példának okáért vegyük a kínai Aiways termékét, az U5-öt, aminek a pletykák szerint Európában az alábbi ismérvei lesznek:
- 63 KWh-s, folyadékhűtéses akkumulátorcsomag
- 170 Wh/kg energiasűrűségi mutató
- 460 km hatótáv
- 140 kW teljesítmény, 315 Nm nyomaték mellett
- Elsőkerék-meghajtású
Ez az autó fog bemutatkozni a 2020-as genfi autókiállításon, egészen pontosan a típus európai elvárásokhoz és jogszabályi keretekhez igazított változata, ami már a végső verzió lesz, tehát kész a sorozatgyártása! További érdekesség, hogy 10 perces tesztvezetésen ki is lehet próbálni, mit tud az U5. Ez utóbbinak a ‘GIMS Discovery’ élmény nevet adta a gyártó.
Kínában már elkezdődött a típus árusítása, míg az európai variáns esetében ez csak 2020 áprilisában esedékes. A Kínában árult U5 az alábbi specifikációkkal bír:
- 503 km NEDC hatótáv
- 65 kWh-s, folyadékhűtéses akkupakk
- 181 Wh/kg energiasűrűségű akkucellák
- 125 kW teljesítmény/ 315 Nm nyomaték
Genfben ráadásul egy másik Aiways modell bemutatkozása is meglesz, amiről egyelőre csak a nevét tudjuk: Aiways U6ion tanulmányautó.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/