Visszatér a tisztán elektromos Fiat 500e 200 kilométeres hatótávval

0

Az utolsó darab, első generációs Fiat 500e 2019-ben hagyta el egy amerikai márkakereskedés területét. Most azonban úgy tűnik, hogy egy év múlva vissza is tér, egy frissített verzióval és kb. 200 km hatótávval. Elsőre nem hangzik soknak, de viszonylag összhangban áll a szegmens többi résztvevőjével, mint a Honda E, Mini Cooper SE vagy a BMW i3.

A részletek azonban csak márciusban derülnek ki Genfben, ahol az új Fiat 500e debütál majd. A Fiat vezetője, Oliver Francois a múlt hónapban azt nyilatkozta, hogy a frissített modell új platformra épül. Az új platform pedig felhasználható lesz majd a márka további elektromos kisautóihoz is, mint pl. a CES-en bemutatott koncepció a Centoventi-hez is. Az e-autók mellet a gáz-hybrid modelleknél is használhatóak lesznek. Továbbá az is lehetséges, hogy a Jeep és a Maserati autóihoz is hasznát veszik az új platformnak.

Decemberben az Egyesült Királyságban kapták lencsevégre az új Fiatot. A képeken látszik az átdolgozott kijelző és a forgatható sebesség váltó. Más képeken pedig az látszik, hogy az első lökhárító kicsit szögletesebb.

Az új Fiat 500e várhatóan az év végén jelenik meg az európai piacon, az USA-ban pedig 2021-ben. Miközben Amerikában nem nagyon kedvelik ezeket a városi modelleket addig Európában igencsak közkedveltek és az emissziós szabályzások miatt is kelendőek.

Fontos tény továbbá, hogy a Tesla nem mutatott eddig érdeklődést, a kicsi e-autók iránt, ami remek lehetőség lehet a vetélytársainak betörni a piacra.

A visszatérő 500e az FCA EV szegmensbéli erősítésének kezdete. Azonban nehéz nyomon követni az FCA csoport bejelentéseit az elektromos autókkal kapcsolatban, egy-két milliárd itt, egy-két milliárd ott, de kitudja miből lesz tényleg vezethető modell.

A Fiat tavaly azt mondta több mint 700 millió eurót fektetnek az új 500e gyártásába, beleértve egy úgy gyártósor kialakítását Mirafioriban, Olaszországban. Évente 80,000 darabot gyártanának 2020 második negyedévétől. Az FCA csoport villanyosítási erőfeszítései meghaladják a 9 milliárd eurót, amibe beletartozik az elektromos és plug-in hybrid változata az új Jeep-nek is. Most pedig a PSA csoporttal közösen, mint a világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata, közösen indítják el az elektromos autók „lavináját”.