A Volkswagen saját korszakváltó típusaként tekint az ID.3-ra, ami a belsőégésűről az elektromos meghajtásra cserélődés jelképe számukra. Az autó nagy újdonsága, hogy elődjével szemben (e-Golf) ez már dedikáltan elektromos meghajtás fogadására alkalmas padlólemezt kap, aminek szerves része lesz az akkupakk is. Ha már előd, fontos kiemelni, hogy az ID.3 előállítása a gyártó számításai szerint akár 40%-al is olcsóbb lehet, mint az e-Golfé.
Az újdonság Zwickauban készül és nyugodtan beszélhetünk jelen időről, hiszen a sorozatgyártás is kezdetét vette 2019 november 4-én. Az autóról részletesen is írtunk annak szeptember 9-i premierjekor, ám most egy újabb fontos információt tudunk megosztani az olvasókkal, ami az autó alvázában, pontosabban az akkupakkban rejtőzik. Az alábbi képen annak komponensei láthatók: 1: Akkucella, 2: akkumodul, 3: akkurendszer, 4: akkupakk, 5: meghajtás
A rendszer legkisebb eleme az akkucella, amiből 24 darab található egy modulban. Ezek a modulok aztán rendszerbe köthetőek, aminek nagysága attól függ, mekkora hatótávot kívánunk elérni. A legnagyobb hatótávú ID.3 esetében 20 ilyen modul köthető rendszerbe. Az következő képen még beszédesebben is áttekinthető az akkupakk felépítése:
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/