Sokszor merül fel beszélgetések közben, hogy egy adott elektromos autó legyártása mennyire szennyező, azon belül az, hogy mennyi szén-dioxidot generál egyetlen darab autó legyártása. A Mercedes-Benz most maga tett pontot a sok találgatás végére, ugyanis egy beszédes infografikákon keresztül mutatja be, mennyi is az annyi.
Azt mindenképp érdemes tudni így elsőre, hogy a gyártó komolyan elhatározta magát a karbonmentes gyártás és autóflotta bevezetése mellett 2039-re, így nem csoda, ha a mostani elektromos zászlóshajónak is teljesítenie kell majd ezen elvárásokat, leginkább már a gyártás során. A kimutatásokat a német TÜV Süd certifikáció kibocsájtó is jóváhagyta, így az adatok jó eséllyel megfelelnek a valóságnak is. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy az EQC az élettartama alatt kibocsájtott szén-dioxid 51%-át a legyártása során „bocsájtja ki”.
Az autó saját tömege ránézésre is látványos, ami itt 2425 kg-ot jelent és ennek 39%-a acél és egyéb fémek. Ezen alkatrészeket a gyártó a következő évtizedben 40%-ban újrahasznosított fémekből szeretné előállítani, továbbá a teljes gyártást már 2022-re karbonmentessé tenni. Ezt leginkább szélerőművekkel érné el a Mercedes-Benz.
A használt akkumulátorok jelenléte és megsemmisítése ennél a márkánál is egyre inkább megoldandó probléma lesz. Ezt négy alfeladatra bontja jelenleg a Mercedes-Benz stratégia: újrafelhasználás, javítás, újragyártás és újrahasznosítás.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/