Kína mostantól kormányzati szinten szabályozza az akkuk újrahasznosítását.

0

Az örök károgók nagy hisztije látszik most megoldódni, miszerint mi lesz a sok e-autó akkumulátorral, főleg a sok, európai szemmel no-name és ezerszámra gyártott kínai e-autók akkuival? Nos, az ezen aggódóknak közölhetjük a jó hírt, miszerint Kína most már kormányzati szintű szabályozással készül erre a problémára!

Kínai sajtértesülések szerint két különböző méretű újrahasznosító létesítménnyel kell rendelkeznie minden ottani autógyártónak: a kisebb volumennel operáló gyártóknak egy átmeneti, 5 tonna kapacitású depóval, míg a nagyobbaknak egy állandó, minimum 30 tonnára méretezett lerakóval kell rendelkezniük.

Ha egy gyártó legalább évi 8000 darab e-járművet gyárt (a kínai megfogalmazásban ez NEV – New Energy Vehicle), már a nagyobb depót kell létesítenie. Ezen a területen kell a beérkező akkumulátorkat begyűjteni, osztályozni, tárolni és csomagolni. Ha egy gyártónak korábban létesült már erre létrehozott telepe, annak kapacitását és biztonsági szabályozását az új előírás minimális elvárásaihoz kell igazítani 6 hónapon belül.

Érdekesség, hogy a begyűjtött akkumulátorokat már szét nem szerelhetik, a nyersanyagokat így ki sem szedheti majd az akkumulátorokból. Azok sorsáról nem szól a médium.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!