A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt Sports Activity Vehicle modell új generációja a soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egyesíti, amely a 290 kilowattnyi / 394 lóerőnyi maximális teljesítmény és a megháromszorozott tisztán elektromos hatótávolság páratlan harmóniájában teljesedik ki.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 második generációja még intenzívebben kelti életre a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei által fémjelzett vezetési élmény és a Sports Activity Vehicle modellekre jellemző sokoldalúság kettősét. Az új BMW X5 xDrive45e nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a menettulajdonságok tekintetében is új mércét állít fel a szegmensben. Az újdonság egyetlen akkumulátor-feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint 67 – 87 kilométer, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) tesztkörének mérései szerint 86 – 97 kilométer, amely az elődmodell hasonló értékének több mint háromszorosa. Az új BMW X5 xDrive45e 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása eközben a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint 1,2 – 1,9 literre és 27 – 44 grammra, a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) tesztkörének mérései szerint pedig 1,7 – 2,0 literre és 39 – 47 grammra csökkent.

A modell 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint 23,1 – 28,3 kWh, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) tesztkörének mérései szerint 21,5 – 23,5 kWh. A tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebesség 120 km/óráról 135 km/órára nőtt.

Az elektromos motor maximális teljesítménye 83 kW / 113 lóerő, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor bruttó energiateljesítményét 24,0 kilowattórára növelték a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának kimagasló teljesítménykarakterisztikáját és lélegzetelállító hatékonyságát pedig az intelligens energiamenedzsment továbbfejlesztett vezérlőelektronikája garantálja. A két erőforrás együtt 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő. Mindkét motor a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül adja le erejét, amelyet a legkorszerűbb BMW xDrive intelligens összkerékhajtás az adott vezetési szituáció szerint továbbít a négy kerék felé. 

Azáltal, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia energiaellátását biztosító nagyfeszültségű akkumulátort a jármű padlólemezébe építették be a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e súlypontja jelentősen lejjebb került, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek esetében. A csomagtér térfogata eközben csupán 150 literrel csökkent. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 még öt utassal a fedélzeten is 500 liternyi csomagtér-térfogatot kínál, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 720 literig bővíthető. A leghosszabbra nyúló utazások érdekében pedig a belsőégésű erőforrás üzemanyag-tartálya 69 liter.

Az új BMW X5 xDrive45e széleskörű alapfelszereltségének az első és a hátsó tengely légrugós futóműve és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók is részei. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell opcionális extrafelszereltségként megrendelhető futómű-technológiáihoz az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is elérhető. 

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/