Az elektromos autók nagyfeszültségű akkumulátorainak temperálása sokszor kulcskérdés, hiszen nagy hidegben vagy melegben a cellák energialeadási képessége nagymértékben le tud csökkenni. A jelenlegi, folyadékhűtésű akkupakkok elve az, hogy az egyes cellák között folyadék áramlik, ami szükség szerint hűti, vagy fűti azokat.
Ezen az elven változtatna most az M&I Materials és a WMG & Ricardo cégek együttműködése. Projektjük lényege, hogy az e-autók celláit egy az egyben egy olyan folyadékba merítenék, ami nem vezeti az elektromosságot. Így még hatékonyabban lehetne az egyes cellákat hűteni, vagy fűteni.
Az eljárásnak köszönhetően a töltés gyorsabban történne meg, míg a cellák élettartama is jelentősen megnőhetne. A folyadéknak már neve is van: MIVOLT és természetes úton magától lebomlana, a környezet károsítása nélkül. Az elmélet tehát megvan, kérdés persze, hogy mennyire tud működni a gyakorlatban!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/