Az ígéreteknek megfelelően március elején Elon Musk bemutatta a vállalat villámtöltőjének, a Superchargernek a harmadik generációját, vagyis a Supercharger V3-at.

Az új töltő legfontosabb tulajdonságai:

  • 250 kW csúcsteljesítményű töltési képesség, még akkor is, ha két autó tölt az oszlopon.
  • Kezdetben csak a Model 3 járművek tudják kihasználni ezt a képességet, akkor is csak szoftverfrissítés után.
  • A Model S és Model X típusok később kapják csak meg ezt a lehetőséget, szintén szoftverfrissítés után.
  • Az első, nem teszt-jellegű ilyen töltők 2019 második negyedévétől lesznek elérhetők.

Nem csak a töltő, de az arra csatlakoztatott töltőkábel is újításon esett át. Egyrészt folyadékhűtést kapnak a V3 oszlopok kábelei, valamint a Tesla szerint anyagában is könnyebb, flexibilisebb lesz minden ilyen kábel. További újdonság, hogy ezek a kábelek vékonyabbak is lesznek a mostaniakhoz képest.

Ezen a napon be is mutatták az új töltőt és a szerencsés Model 3 tulajdonosok ki is próbálhatták ezeket.

A tesztek pedig folyamatosan érkeznek a videó megosztó portálokra. Dagery Youtuber is feltöltötte a maga kis felvételét melyet a 2017-es Model 3-al készített 18 fokban. Elmondása szerint érezhetően kitűnő ötlet volt a Teslától a ‘On-Route Battery Warmup’ funkció mely arra szolgál, hogy a töltőhöz érve ideális hómérsékletre melegítse vagy éppen hűtse az autó akkumulátorát. Dagery az egész töltési procedúrát videóra vette ami közel 34 percet vett igénybe. A töltőhöz 2%-al ért és 90%-ig töltötte a Model 3-at.

A töltési idők és annak sebessége pedig a következőképp alakultak:

  • 2% – 16 kilométer – 0 perc (126 kW)
  • 5% – 25 kilométer – 1 perc (250 kW)
  • 20% – 99 kilométer – 4 perc (250 kW)
  • 21% – 104 kilométer – 4.5 perc (248 kW)
  • 30% – 148 kilométer – 6 perc (218 kW)
  • 40% – 197 kilométer – 8.5 perc (179 kW)
  • 50% – 246 kilométer – 11 perc (142 kW)
  • 60% – 296 kilométer – 14.5 perc (108 kW)
  • 70% – 342 kilométer – 19 perc (87 kW)
  • 80% – 394 kilométer – 24.5 perc (56 kW)
  • 90% – 442 kilométer – 34 perc (36 kW)

A V3-as Supercharger állomások nem elsősorban a sűrűn látogatott területeken lesznek elhelyezve, hanem azon főutak mentén, amik a nagyobb városokat kötik össze, ezzel biztosítva a gyors és lehetőség szerint minél kevesebb megállással járó utazást.

Úgy gondolom, hogy ez már teljesen elfogadható érték és egy hosszabb úton ennyi időre mindenképp meg kell állni. Bár tudom, hogy vannak szupersofőrök akik egy seggel levezetnek Madridig majd vissza.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/