A Toyota C-HR tisztán elektromos hajtást kap

0

Tavaly a Toyota a Pekingi Autószalonon jelentette be, hogy tervei szerint 2019-ben kezdi forgalmazni a kínai piacon a Corolla és a Levin modellek plug-in hibrid (PHEV) hajtású változatait, 2020-ban pedig a kínai vásárlók már a C-HR/IZOA kompakt SUV akkumulátoros elektromos (BEV) hajtású kivitelét is megvásárolhatják. A Toyota tíz új, részben vagy teljesen elektromos hajtású járművet is bevezet a részben vagy teljesen elektromos autók mihamarabbi elterjedését szigorú és ambiciózus szabályozással is támogató, e tekintetben a világ legfejlettebbjének számító kínai piacon 2020 végéig.

Most azonban nagyon úgy tűnik, hogy a Toyota tartja a szavát, ugyanis az április 16-25 között megrendezésre kerülő – jelenleg éppen futó – Sanghaj Motor Show keretein belül bejelentette, hogy 2020-tól tisztán elektromos-meghajtásra vált az egyik legnépszerűbb crossovere.

Az április 16-25 között megrendezésre kerülő Sanghaj Motor Show sok érdekességet adott már az autóipar és az autók szerelmeseinek, ám nincs leállás, hiszen sorra jönnek a különböző bejelentések. A döntés némiképp meglepő volt, ám, ha figyelembe vesszük, hogy 2018 októberében, mindössze két évvel a modell piacra dobása után néhány európai országban már az 1.2 literes benzinmotorral szerelt variánst is kivonták a kínálatból, hogy ott aztán csak a hibrid variáns maradjon, akár még logikus és várható lépésről is beszélhetünk.

Kínában az Izoa, azaz az új C-HR lesz az első abból a 10 tisztán elektromos-hajtású modellből amelyet a következő évtized első felében kíván bemutatni a Toyota. Technikai adatokról egyelőre nem nyilatkozott a kínai gyártó.

Hogy az európai piacokra mikor fog eljutni ez a modell az még kérdéses. Azonban a Toyota Genfben bejelentette, hogy 2019-re (az eredetileg tervezettnél egy évvel hamarabb) a tervei szerint európai értékesítéseinek minimum 50%-át teszik majd ki a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos modellek, 2021-re pedig már 60% a cél. 2030-ra a Toyota világszinten minimum évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autó eladásával számol, amelyből több mint 1 millió darabot tesznek majd ki a zéró CO2-kibocsátású akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyacellás elektromos modellek.

Továbbá a kínai gyártó tudatta, hogy 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!