Ahogyan arról már nálunk is olvashattak a kedves olvasók, a Porsche úgy döntött, hogy egyik legnagyobb sikertermékét, a Macant is kiadja elektromos meghajtással.

A gyártó most pedig azt is kiválasztotta, hogy fogják ezen típust gyártani, a helyszín így Lipcse lett, míg a Taycan a márka főhadiszállásának városában, Stuttgartban. A mostani, 600 millió eurós fejlesztés az 5. ilyen bővítése lesz a lipcsei üzemnek, ami 2000 februárjában kezdte meg a termelést és azóta összesen 1,3 milliárd eurót költött rá a Porsche. Azonban elektromos jármű még nem hagyta el hivatalosan az ottani gyártószalagokat. A Macan itteni gyártása 2020-ban kezdődik majd el, míg az eladások és a piaci bevezetés 2022-ben.

Az elektromos Macan is a Porsche-Audi közös fejlesztésű padlólemezét használja majd, a PPE-t (Premium Platform Electric), amit természetesem megoszt majd másik két testvérével, a Taycan és Taycan Cross Turismo típusokkal. A Macan esetében is a korábban már bemutatott 800V-os rendszert alkalmazza a gyártó.

A mostani lipcsei gyárbővítéssel így el tudja majd érni a gyártó, hogy egyszerre készülhessen belsőégésű és elektromos Macan is, megkönnyítve az átállás időszakát. Lutz Meschke (CFO – Chief Financial Officer) szerint a Porsche -lévén viszonylag kis gyártói volumennel rendelkező márkaként- nem engedheti meg magának hosszú távon azt, hogy egyszerre készítsen belsőégésű és elektromos járműveket is.
Lipcse egyre inkább válik a német e-autós központtá, hiszen a Porshce mellett a BMW is itt gyártja a BMW i3-at.

Regisztrálj az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/