Az Audi úgy döntött, hogy nem vár a hivatalos bemutatóig a Genfi Autószalonon, már most közzétették a plug-in hibrid Q5, A6, A7 és A8 modellek legfontosabb adatait. Már régóta módi a gyártóktól, hogy a hivatalos bemutatónak otthont adó Genfi Autószalon megnyitója előtt online formában már megmutatják modelljeiket, így az oda kilátogatók már tisztában lehetnek azzal, hogy pontosan mit is látnak a standokon. Az Audi is így tett, gyorsan közzétették az új plug-in hibrid modelljeinek legfontosabb adatait még a genfi bemutató előtt.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro

A flagship, egyértelműen az Audi A8 L 60 TFSI e quattro lesz, mely egy 3 literes V6-os erőforrást és egy elektromos motort kapott, egy 14,1 kWh kapacitású folyadékhűtéses akkumulátorral és egy nyolcsebességes Triptronic váltóval. A modell összteljesítménye 449 lóerő és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal bír. WLTP szerint több mint 40 kilométert autózhatunk tisztán elektromos üzemmódban. A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel pedig 2 órába telik az akkumulátor feltöltése.

Audi Q5 55 TFSI e quattro

Amíg az A8 bőven 400 lóerő fölött teljesít, addig az Audi Q5 50 TFSI e ‘comfort’, az A6 TFSI 50 e ‘comfort’ és az A7 50 TFSI e ‘comfort’ esetében némileg visszafogottabbak voltak a mérnökök, akik a teljesítményt 299 lóerőben, a nyomatékot pedig 450 Nm-ben határozták meg. Amennyiben a vásárlók ennél valamivel jobb számokra vágynak, választhatják az 55 TFSI e kiviteleket, ahol már 367 lóerőre és 500 Nm nyomatékra számíthatnak. Bár az említett típusok teljesítménye elmarad az A8-tól, elektromos hatótávolságuk egy szinten van vele, vagyis tisztán elektromos üzemmódban a Q5, az A6 és az A7 is 40 kilométer megtételére képes a 14,1 kWh kapacitású akkumulátorral. A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel pedig 2 órába telik az akkumulátor feltöltése.

Mindegyik modell esetében három vezetési mód áll a vásárlók rendelkezésére, amik az EV, az Auto és a Hold nevet kapták. Értelemszerűen az EV módban tisztán elektromosan utazhatunk, az Auto mód automatikusan kezeli a belsőégésű és az elektromos motor használatát, a Hold mód pedig a belsőégésű motor az akkumulátor kapacitásának szinten tartásáról gondoskodik.

Ígéretesnek tűnnek a négykarikás vállalat plug-in hibrid modelljei. Mindenesetre azon leszünk, hogy mielőbb kipróbáljuk ezeket a modelleket. Ne felejts el feliratkozni a YouTube csatornánkra, majd regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/