Furcsa trend kezdi felütni a fejét, amit mindenki megfigyelhet, aki olvassa a napi autós sajtót.
Bár Európában nincs nagy kereslet a kategóriára, de az USA területén az egyik legkeresettebb kivitel az bizony a platós teherautók kategóriája! Jól mutatja a keresletet, hogy a Ford észak-amerikai részlegénél ez a legjövedelmezőbb üzletág. A márka pedig itt lépett a napokban egy olyat, amin mindenki csak hüledezve nézett: a teljes F-sorozatot elektromos meghajtásúvá alakítja hamarosan, ami a Fordnál a pickup járművek családja.
De ott a szintén amerikai Rivian, akik már egy ideje szép lassan építik a háttérben a birodalmat és tavaly robbantottak is egyet, amikor bemutatták a tisztán elektromos R1T és R1s pickup és truck kivitelű autóikat. Az R1T egy pickup, míg az R1S pedig egy 7 személyes truck!
Most januárban jelentkezett az Atlis márka is, ugyancsak tisztán elektromos, akár 800km-es hatótávval bíró pickuppal, XT néven:
A legújabb induló a kategóriában pedig a General Motors! A GMC márka vezérigazgatója, Duncan Aldred elmondta egy CNBC interjóban, hogy már keresik a lehetőségét annak, hogy elektromos meghajtással lássák el a legnehezebb modelljüket, ami a GMC Sierra.
De ne feledkezzünk meg a Tesla törekvéseiről sem. A pontos technikai adatokra azonban még várnunk kell, viszont itt is szivárogtak ki információk. Nem kizárt, hogy egy óriási, 200 kWh kapacitású akkumulátor kerül a Pickupba. Még novemberben Elon Musk is megígérte a pickup elkészítését a hivatalos Twitter csatornáján, ahol leszögezte, hogy a Tesla is komolyan gondolja a pickupot, de közvetlenül a Model Y után. Musk hozzátette azt is, hogy már 5 éve megvan a fejében a jármű fontosabb paraméterei. A Model Y egy a Model 3 alapjaira épülő kisméretű városi SUV vagy crossover lesz. Ez után jöhet csak a nagyméretű pickup, ami Musk szerint nagyobb lehet mint a Ford F150. Amerikában az egyik legnépszerűbb pickup az F150 a maga 5,3 méter hosszával és 1,9 méter magasságával.