Az ígérteknek megfelelően idén ősszel megérkezett az amerikai startup első, tisztán elektromos pickupja!

Más startup cégekkel ellentétben sokáig rejtőzött a Rivian, nagyon nem is lehetett hallani róluk. Tulajdonképpen, nem is nagyon ismerte őket senki, de ez nem tántorította el őket attól, hogy a háttérben azért menjen a fejlesztés.
A Rivian már lassan 10 éve a piacon van, de valamiért nem nagyon futtatják magukat az autós médiumokban. Az alapító RJ Scaringe, aki az MIT-n végzett mérnök és egészen tavalyig nem is nagyon hallatott magáról, ám 2017-ben megvásároltak egy egykori Mitsubishi gyárat Illinois Államban, valószínűleg ők is gyártással foglalkoznak majd a helyszínen, közel 100 alkalmazottal. Dollármilliókat költöttek el az egykori gyár átalakítására annak reményében, hogy itt hamarosan járművek ezreit gyárthatják majd.

Bő 1 hete írtunk arról, hogy valami mozgolódás kezdődött a Rivian háza táján és mint az idő bebizonyította, igazunk volt. Tegnap ugyanis hivatalosan is bemutatkozott az R1T, a cég 5 üléses elektromos pickupja.

Ez a jármű is az elektromos autók esetében már-már klasszikusnak mondható “gördeszka” formájú alvázat választotta, középen az akkucsomaggal, a tengelyeken pedig (jelen esetben) 4 kis méretű, de erős elektromos motorral.

Mindegyik motor 147 kW teljesítményt prezentál, ám a leadott teljesítmény mértékét a vezető szabályozhatja 300-562 kW között. Az akkumulátorok kapacitása viszont választható lesz: 105 kWh, 135 kWh és 180 kWh mértékben. Mondanunk sem kell a témához értő olvasóinknak, hogy ezek a számok döbbenetesek, persze a jó értelemben!

A Rivian értelmezésében ezek az akkumulátorok rendre 370, 480, vagy 640 km hatótávot biztosítanak a járműnek! Ekkor akkumulátorokhoz töltő is kell, a gyártó 160 kW-os villámtöltésről beszél az autó esetében, míg a fedélzeti töltő 11 kW-os lesz.

A jármű önsúlya 2670 kg lesz, a rakomány maximális mértéke pedig 800 kg lehet pluszban.

Méretek:

  • Hosszúság: 5475 mm
  • Szélesség (tükrökkel): 2015 mm
  • Magasság: 1815 mm
  • Tengelytáv: 3450 mm
  • Off Road hasmagasság: 360 mm
  • Vízszint tűrés: 1m
  • Vontatási képesség: 5000 kg

De itt nem ér véget az R1T finomságainak felsorolása, ugyanis extra rakterek lettek kialakítva, például a hátsó üléssor alatt, például snowboard tárolására. Továbbá kialakításra kerültek olyan egyedi jóságok, mint az ivóvíz adagoló, de van itt USB és 110V-os bemenetek sokasága, valamint teljes értékű pótkerék is.

[vc_images_carousel images=”52928,52934,52933,52930,52929,52927,52926,52923,52917,52915,52914,52922,52921,52920,52919,52918″ img_size=”full” autoplay=”yes”]

Az autó ráadásul már 3-as szintű önvezetésre is képes lesz, hardver szempontból mindenképpen! A cég rendszeres szoftverfrissítéseket ígér az autóhoz, ami a mai világban ha nem is alapelvárás, de mindenképpen ígéretes!
A kiszállítások 2020-tól kezdődhetnek meg a cég szerint. Az első körben csak a 135 és 180 kWh-s verziók lesznek megvásárolhatók, míg az alapmodellnek mondható 105 kWh-s kivitelre a starttól számított 12 hónapon belül lehet majd talán rendelést leadni. Az R1T 69.000 dolláros áron nyit és már lehet foglalózni az autót, csupán 1000 dollár szükséges ehhez.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!