Az e-autózás iránti érdeklődés felpörgését jól mutatja a Tesla életében is, hogy viszik a Model 3-at, mint a cukrot. De mivel készül és mit várhatunk mi, vásárlók a cégtől?
A tavalyi évben elsősorban a Model 3 gyártásának felpörgetésén volt a hangsúly. A vállalat növekedése egyértelmű volt, ami idén biztosan folytatódni is fog! Nézzük meg, mire helyezheti idén a hangsúlyt a cég:
Tesla Model 3
Ahogyan az a bevezetőben is elhangzott, 2018 a modell éve volt, de idén várhatóan még több ilyen autó kerülhet kiszállításra. Tavaly sok probléma volt a gyártással és a kiszállítással, de szerencsére az év végére már bámulatos fejlődés látszott. Ha így alakulnak a dolgok, akkor idén év végére a heti 10 ezer darab legyártott Model 3 sem elképzelhetetlen.
Továbbá elkezdődik a típus európai és ázsiai bevezetése.
Sokan várják már, hogy mikor sikerül a vállalatnak előrukkolni a bűvös, 35ezres dolláros kezdőárú Model 3-al, ami várhatóan idén sikerül is, legkorábban a 2. negyedévben!
Tesla Model Y
A rejtélyes típusról eddig pár skiccen és terven kívül semmi sem tudható, csak az, hogy ez lesz a vállalat kompakt méretű SUV-ja és valamikor 2019-ben esedékes. Elon Musk beszélt egyszer már egy időpontról, ami március 15, de hivatalosan nem erősítette meg azt a vállalat. Természetesen a titkolózás nem véletlen, hiszen ezzel rendkívül nagyra tolható fel az érdeklődés mértéke a sajtó és a rajongók felől.
Tesla Pickup
Ez a típus az egyik legkétségesebb, hogy megjelenik 2019-ben, hiszen Musk maga is megmondta, hogy a Pickup csak a Model Y után élvezhet figyelmet a vállalat részéről. A Pickup esetében annyi az előrehaladás, hogy itt legalább már van egy kinézeti terv, de mi inkább 2021-es megjelenést tippelnénk.
Tesla Model S, Model X
A két típus, ami megalapozta a vállalat sikerét. Sokak szerint időszerű lenne egy kis dizájn-béli frissítés akár kívül, akár belül. Ám Elon Musk nem igazán beszélt ezen lépésekről, ami érthető is, hiszen a tavalyi év egyértelműen a Model 3-ról szólt. Ám a projekt szépen kinőtte magát, így talán 2019-ben lesz energia és lehetőség is az S és X modellek külső-belső frissítésére. Egyes találgatások arról is beszélnek, hogy a legnagyobb akkucsomag határa 100-ról 110-125 kWh-ra is nőhet.
Tesla Autopilot
Az Autopilot a Tesla egyik nagy ütőkártyája, hiszen rendkívül sok fejlesztése és munkája van benne a cégnek. 2018-ban is rendkívül ütős frissítések érkeztek már a rendszerre, de várhatóan nem áll meg itt a trend idén sem. Egyes találgatások még a 3-as szintű önevetező képességek megérkezését sem tartják kizártnak. Sajnos hardver szinten nem várható fejlődés, az igen sok erőforrást igényelne, nem beszélve a visszafelé kompatibilitás problémájáról, amit szintén nem kis munka megoldani. Szoftveres fejlesztések terén viszont nem lesz megállás, bámulatos eredményeket várhatunk 2019-ben!
Tesla Supercharger
A Supercharger hálózat is azon elemek közé tartozik a Tesla-palettában, ami szerves része lett a vállalatnak. Elvitathatatlan érdeme a cégnek, hogy sikerült egy ilyen töltőhálózatot megvalósítaniuk, ráadásul globális szinten. A jelenleg, 120 kW-os limitálás 200 kW teljesítményre emelkedhet 2019-ben, többek között ez lesz a V3-as frissítés.
Továbbá fejlődés várható a hálózat amerikai és európai töltőinek számában is, természetesen pozitív irányban.
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.