Az ígérteknek megfelelően idén ősszel megérkezett az amerikai startup első, tisztán elektromos pickupja!
Más startup cégekkel ellentétben sokáig rejtőzött a Rivian, nagyon nem is lehetett hallani róluk. Tulajdonképpen, nem is nagyon ismerte őket senki, de ez nem tántorította el őket attól, hogy a háttérben azért menjen a fejlesztés.
A Rivian már lassan 10 éve a piacon van, de valamiért nem nagyon futtatják magukat az autós médiumokban. Az alapító RJ Scaringe, aki az MIT-n végzett mérnök és egészen tavalyig nem is nagyon hallatott magáról, ám 2017-ben megvásároltak egy egykori Mitsubishi gyárat Illinois Államban, valószínűleg ők is gyártással foglalkoznak majd a helyszínen, közel 100 alkalmazottal. Dollármilliókat költöttek el az egykori gyár átalakítására annak reményében, hogy itt hamarosan járművek ezreit gyárthatják majd.
Bő 1 hete írtunk arról, hogy valami mozgolódás kezdődött a Rivian háza táján és mint az idő bebizonyította, igazunk volt. Tegnap ugyanis hivatalosan is bemutatkozott az R1T, a cég 5 üléses elektromos pickupja.
Ez a jármű is az elektromos autók esetében már-már klasszikusnak mondható „gördeszka” formájú alvázat választotta, középen az akkucsomaggal, a tengelyeken pedig (jelen esetben) 4 kis méretű, de erős elektromos motorral.
Mindegyik motor 147 kW teljesítményt prezentál, ám a leadott teljesítmény mértékét a vezető szabályozhatja 300-562 kW között. Az akkumulátorok kapacitása viszont választható lesz: 105 kWh, 135 kWh és 180 kWh mértékben. Mondanunk sem kell a témához értő olvasóinknak, hogy ezek a számok döbbenetesek, persze a jó értelemben!
A Rivian értelmezésében ezek az akkumulátorok rendre 370, 480, vagy 640 km hatótávot biztosítanak a járműnek! Ekkor akkumulátorokhoz töltő is kell, a gyártó 160 kW-os villámtöltésről beszél az autó esetében, míg a fedélzeti töltő 11 kW-os lesz.
A jármű önsúlya 2670 kg lesz, a rakomány maximális mértéke pedig 800 kg lehet pluszban.
Méretek:
- Hosszúság: 5475 mm
- Szélesség (tükrökkel): 2015 mm
- Magasság: 1815 mm
- Tengelytáv: 3450 mm
- Off Road hasmagasság: 360 mm
- Vízszint tűrés: 1m
- Vontatási képesség: 5000 kg
De itt nem ér véget az R1T finomságainak felsorolása, ugyanis extra rakterek lettek kialakítva, például a hátsó üléssor alatt, például snowboard tárolására. Továbbá kialakításra kerültek olyan egyedi jóságok, mint az ivóvíz adagoló, de van itt USB és 110V-os bemenetek sokasága, valamint teljes értékű pótkerék is.
Az autó ráadásul már 3-as szintű önvezetésre is képes lesz, hardver szempontból mindenképpen! A cég rendszeres szoftverfrissítéseket ígér az autóhoz, ami a mai világban ha nem is alapelvárás, de mindenképpen ígéretes!
A kiszállítások 2020-tól kezdődhetnek meg a cég szerint. Az első körben csak a 135 és 180 kWh-s verziók lesznek megvásárolhatók, míg az alapmodellnek mondható 105 kWh-s kivitelre a starttól számított 12 hónapon belül lehet majd talán rendelést leadni. Az R1T 69.000 dolláros áron nyit és már lehet foglalózni az autót, csupán 1000 dollár szükséges ehhez.