Más gyártók típusai, amik dedikáltan elektromos autóként születtek, eleve rendelkeznek ezzel a nem túl nagy, de sokszor hasznos térrel.
Az elektromos autók egyik nagy előnye, hogy az elektromos motor és a meghajtás többi része elenyésző helyet foglal el egy belsőégésű motorral szerelt típushoz képest. Ezt a megmaradt szabad helyet használják fel okosan egyes gyártók, köztük a Tesla is arra, hogy rakteret alakítsanak ki belőle.
Ez elsősorban olyan típusok sajátja, amik eleve elektromos autóként kezdték meg pályafutásokat, mint mondjuk a Tesla Model S, BMW i3, vagy a jaguar I-Pace.
Adódik a kérdés, hogy a Mercedes-Benz EQC tervezői mihez kezdtek ezzel a plusz hellyel az autó motorterében, hiszen ahogyan azt a nyitóképen is megfigyelhettük, jelenleg ott egy nagy műanyag takarólemez van csupán. Sajnos a jelen állás szerint semmire nem használták fel az EQC-ben ezt a lehetőséget és ennek az oka is nagyon egyszerű: az autó a németországi Brémában (is) készül majd, egy gyártósoron a GLC, GLC Coupe, C-osztályos modellekkel.
A Mercedes-Benz elsődleges szempontja a költségek csökkentése, hogy minél kedvezőbb áron adhassa az EQC-t, ennek pedig egyik remek alapja, hogy már egy kész gyártósoron készüljön, közösen más modellekkel. A döntés érthető, hiszen az autóiparban nem egyik napról a másikra történnek a dolgok és idő kell az átálláshoz. De addig is valahol gyártani kell ezeket az e-autókat, ami gazdaságosan csak így kivitelezhető.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!