Mercedes-Benz EQC – bemutatták

0

A Mercedes-Benz EQC tesztelése közel három éve zajlik, ez idő alatt 90 prototípust és 30 előszériás modellt teszteltek. Megannyi kiszivárgott kép, kémvideó látott napvilágot, a legtöbbjéről az e-cars.hu oldalon is beszámoltunk.

Tavaly júniusban bővebben bemutattuk a csillagos márka EQ koncepció autóját, akkor már sok mindent elárult a gyártó az újdonsült elektromos modellről. Ma pedig végre elérkezett az idő, mikor Dieter Zetsche Stockholmban bemutatta a végleges szériagyártásra érett változatot. Melynek teljes neve: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

A német gyártó hű marad a nevéhez, ugyanis az EQC is hozza a már Mercedes-Benz járművek által elvárt minőséget, biztonságot és kényelmet, ugyanakkor „az avantgárd elektromos megjelenés úttörője, miközben a Progressive Luxury design idiomát képviseli.”

A teljes event itt visszanézhető, de technikai adatokat nem árultak el a rendezvény alatt.

[vc_video link=”https://youtu.be/V-Da4nv48QI” align=”center”]

Azonban a lényeges adatokat később küldték szét.

Az EQC-t a legújabb lítium-ion akkumulátor generációjával szerelték össze. A koncepció autóban még 70 kWh-s akkumulátorcsomag raktak, a jelenlegi sorozatgyártott modellben pedig már 80 kWh-s pakk kapott helyet ami 650 kilogramm. Az akkumulátor 384 cellából áll, ami az első és a hátsó tengely között helyezkedik el a padlólemezben. Moduláris kialakítású, mely két modulból áll, névleges feszültsége kb. 350 V és a névleges teljesítménye pedig 218 Ah. Az akkumulátor folyadékhűtésű és fűtésű, akárcsak az összes hűtést igénylő elektronika (inverter…) és az elektromos motorok. A kabin fűtésért és hűtésért pedig a hőszivattyús rendszer mellett két elektromos PTC fűtéserősítő felel.

Intelligens hajtásláncának köszönhetően a Mercedes EQC-ben minden tengelyre jut egy elektromos motor, ezek biztosítják az elektromos SUV számára a magabiztos és dinamikus összkerékhajtású jármű jellemzőit. A fogyasztás csökkenése érdekében pedig a hajtások különféleképpen vannak konfigurálva. Például az első motort az optimális, lehető legkevesebb fogyasztás mellett, közepes tartományban ajánlott használni, míg a hátsó e-motorral egyidejűleg kombinálva pedig növeli a sportosságot és persze a fogyasztást is.

Számos üzemmód közül választhatunk: COMFORT (alapértelmezett kényelmes vezetési beállítással), ECO (alacsony fogyasztás), MAX RANGE (intelligens vezetési program), SPORT (legnagyobb teljesítmény) és INDIVIDUAL (személyre szabhatóak az egyes paraméterek).

Ezeken kívül a Mercedes EQC-ben is megtalálható az egypedálos vezetés, ami nagyon jó dolog. Plusz a kormány mögötti lapátok segítségével állíthatjuk a rekuperációt akárcsak a teljesen elektromos B-osztály esetében. Bár itt egy „D- -„ al bővült a sor.  D+: “vitorlázás” üzemmód, nincs rekuperáció, D: mérsékelt rekuperáció, D-: nagymértékű rekuperáció, D- –: legnagyobb rekuperáció, ezzel az állással érhetjük el az egypedálos vezetést, D Auto: rekuperáció a közlekedési helyzettől függően.

Továbbá bekerült a widescreen kijelzővel ellátott MBUX nevű új fejlesztésű infotainment rendszer, amely már a mesterséges intelligenciát és a kiterjedt hangvezérlést sem nélkülözi.

A Mercedes hangsúlyozta, hogy az egyenáramú (DC) CCS gyorstöltő segítségével 110 kW-os töltőteljesítménnyel 40 perc alatt feltölthető az akkupakk 10%-ról 80%-ra. Azonban a váltóáramú töltővel ami (sajnos csak – a szerk.) 7.4 kW-os körülbelül tíz óra alatt tölt fel teljesen.

Az EQC gyártása Brémában indul 2019-ben, majd Peking (Kína) következik és 2020-tól pedig Tuscaloosa-ban (USA) folytatódik a gyártása a teljesen elektromos SUV-nek.

Pontos specifikáció:

  • dual motor, összkerékhajtás
  • 300 kW (402 lóerő) (765 Nm nyomaték)
  • 0-100 kmh 5.1 másodperc
  • max. sebesség (180 km/h)
  • 80 kWh akkumulátor
  • valós hatótávolság (320 km)
  • DC villámtöltő (CCS Combo) 40 perc (110kW, 10%-80%)
  • AC fedélzeti töltő – 7.4 kW

4.76 méteres hosszával az EQC mintegy 10 centiméterrel hosszabb, mint a GLC, ám tengelytávjuk milliméterre pontosan megegyezik. Magasság tekintetében is lehet párhuzamot vonni, hiszen az 1.62 méter pont a GLC és a GLC Coupé magassága között helyezkedik el. Az súlya 2.4 tonna a csomagtartó 500 literes.

Az EQC pontos árát még nem hozták nyilvánosságra!

[vc_gallery]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!