Kadmiumot találtak az egyik alkatrészben, ami egy igen veszélyes anyag.
Mi is a kadmium, kérdezheti sok olvasónk? Igen ritka elem, átlagos gyakorisága a földkéregben 0,15 g/t. A kadmium főként a cinktermelés melléktermékeként adódik, de keletkezik az ólom és a réz termelése során is. Kisebb mennyiséget a vas és az acél újrahasznosításából nyernek. Legfőbb veszélye, hogy képes helyettesíteni az esszenciális cinket, annak jótékony élettani hatása nélkül. Mivel erősen toxikus, a Zn helyébe beépülve súlyos károsodásokat okoz.
A savas ólomakkumulátor mellett a másik legelterjedtebb akkumulátor típus a nikkel-kadmium (Ni-Cd) akkumulátor volt, legfőképp a 90-es évek végén volt elterjedt. Tehát a kadmium már korábban is sok ember közvetlen közelében megtalálható volt. Most mégis nagy balhé alakul a VW háza táján, hiszen az Audi, VW és Porsche már kiadott plug-in hibrid és tisztán elektromos autóinak töltőiben az egyik alkatrész tartalmaz ebből az anyagból. Sajnos elég sok autót, közel 124.000 darabot érinthet a probléma és bár a kérdéses alkatrészt egy külső beszállító gyártotta, sajnos a VW márkán csattanhat az ostor.
A kérdéses beszállító szerint a kadmium nagyjából 0.008 gramm mértékben van csak jelen töltőnkként, az is egy teljesen elzárt fémdobozban lévő komponensben. Így tehát teljesen elzárva az utasok és a sofőr elől!
A Volkswagen egyéb maga jelezte a problémát az illetékes német hatóságnak (KBA – Kraftfahrtbundesamt), mégis ott lebeg a visszahívás réme a VW feje felett. Ha lesz visszahívás, az minden plug-in és elektromos autót érinthet 2013-tól egészen az elmúlt hónapig gyártottakig.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!