Már biztos, hogy Sanghajban építik a Gigafactory 3-at

0

Elég régóta pletykáltak arról, hogy a Tesla egy új gigagyárat akar építeni valahol Kínában.

Tavaly november elején mikor a Tesla közzé tette a harmadik negyedéves pénzügyi jelentését, (ami nem hozta az elvártakat itt elolvasható) Elon Musk megerősítette, hogy a vállalat céljai között szerepel egy kínai gyár építése. Ezzel a lépéssel pedig megnyugtatta a befektetőket!

Év végén pedig a sanghaji kormány megállapodott a Tesla-val, hogy a város szabadkereskedelmi övezetébe felhúzhatja a gyárát. Így önálló gyár tulajdonos lesz a Tesla és nem egy helyi gyártóval épít közösen ahogyan ez a szabadkereskedelmi övezetében szokás. A megállapodás értelmében ez lenne az első ilyen teljesen külföldi autógyártó, azonban nem engedélyezték, hogy a Tesla elkerülje a 25%-os importtarifát.

A Tesla-nak jelenleg csak Kaliforniában van gyára, Hollandiában pedig csak végső összeszerelést végez. Azonban Musk már egy éve rebesgeti, hogy akár Európában és Kínában is felhúzna egy gigagyárat. Az ígéretéhez híven “talán” 3 éven belül elindulna az építkezés és 2020-ban pedig a kínai gyártás. Musk csak a járműgyártásról beszélt, az akkumulátor összeszerelést feltehetőleg megoldaná a Panasonic házon belül. Kínában csak a Model 3 és a jövőben érkező Model Y készülne, kizárólag a helyi kereslet és a szomszédos országoknak. A Model S és az X összeszerelése maradna az USA-ban.

Tegnap pedig a Tesla végleg megállapodott a sanghaji városvezetéssel, hogy évi 500 ezer autó gyártására képes gigaüzemet építenek fel a kínai városban. Az autók mellett akkumulátorokat is előállítana a Tesla ebben a gyárában is. A Panasonic pedig újra képbe kerülhet, ha lehet hinni a híreszteléseknek. Márpedig ezeknek van is alapja, hiszen maga Kazuhiro Tsuga (CEO) nyilatkozott ez ügyben: ” Amint azt már korábban jeleztük, a Tesla a jövőben elindítaná a teljes körű termelést Kínában – Velünk együtt”. A Panasonic számításai szerint az akkumulátorokból származó bevételei jövőre akár 11,7%-al is nőhetnek, nagyjából 3,87 milliárd dollár értékben.

Érdekesség, hogy a Tesla Sanghajban már rendelkezik egy technológiai fejlesztési központtal.

Elon Musk cége pedig úgy gondolja, hogy a megfizethető árú elektromos autók gyártásához minden kontinensen kell lennie legalább egy Gigafactorynak. A tervek szerint 10-12 óriásüzemet építenének szerte a világon, az európai telephelyről pedig még az év végéig döntenek.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!