Nos, tavaly november elején már beszámoltunk arról, hogy Herbert Diess, a konszern elnöke elárult egy érdekes dolgot az Autocar-nak: “Ha lesz új Beetle, akkor az csak is kizárólag elektromosan és hátsó kerék hajtással készülhet!”
A héten pedig újra leporolták a tisztán elektromos Beetle ötletét, és erősen gondolkoznak a gyártás folytatásán. Ám, ha zöld utat kap a projekt akkor egy teljesen megújult változat érkezhet az utakra. Azonban egyelőre még semmi sem dőlt el. A tervek már megvannak, melyek szerint az elektromos hajtáslánc megjelenésén túl más izgalmas részletekkel is felvérteznék a modellt. A korábbi kétajtós kialakítás helyett az újdonság már négy ajtóval érkezne meg. Továbbá az I.D. modellek mintájára MEB platformot használó Beetle az 1945-ös eredeti, Type 1 Beetle hátsókerék-hajtású karakterisztikáját is megkaphatja.
Többször felmerült már, hogy a jelenlegi Beetle a jövőre befejeződő gyártás után nem kap közvetlen utódot, melynek jeleként több helyen már rendelést sem vesznek fel rá.
Viszont a Volkswagen vezetője, Herbert Diess örömmel látna érzelmeket kiváltó modelleket az utakon, így a bogárnak jó esélye van arra, hogy idővel újra forgalomba kerüljön.
Klaus Bischoff, a tervezési részleg vezetője sem zárta ki egy újbóli bemutatkozás esélyét, de az Autocar-nak elmondta, hogy először a nagyobb értékesítési számokat produkáló elektromos autók elkészítésére koncentrálnak. „Az elsődleges és fő feladatunk most az, hogy elkezdjük az I.D. modellek gyártását. Ezek az autók szuper-komplikált technológiával rendelkeznek, és vigyáznunk kell, nehogy túl sokat próbáljunk nyújtani egyszerre, mert könnyen a ló túloldalára eshetünk. Ha ezekkel megvolnánk, akkor jöhetnének a ritkább és olyan autók melyek érzelmekkel töltik el a vásárlókat.”
Bischoff elárulta, hogy már készített vázlatot arról, hogyan nézhetne ki a négyajtós, MEB platformra épített Beetle. Majd elmondta, hogy a „A Beetle-t ma egy nagyon attraktív kétajtós kupéként vagy kabrióként tartjuk számon, azonban eladási számok tekintetében egyértelmű lemaradásban van, hiszen egy rendkívül szűk szegmensben versenyez. Vegyük például a MEB platform legrövidebb tengelytávval rendelkező változatát, amely az ID ferdehátú alá kerül. Abban a pillanatban, ahogy erre ráillesztjük a következő Beetle-t, máris egy sokkal tágasabb modellt kapunk, amely esetében nem kell többé kompromisszumokat kötnünk a funkcionalitás terén.”
Továbbá hozzátette, hogy akár két-három évre is szükség lehet, míg a sorozatgyártott változat elkészítését illető kérdés végére pont kerül.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!