Kipróbálták a NIO ES8 SUV-t

0

A Leasehackr csapatának módja volt kipróbálni a kínai startup cég zászlóshajóját.

A NIO és első autója, az ES8 már nálunk is szerepelt, leginkább azért emlékezhetünk rá, mert ők is egy versenyképes árú SUV-t kívánnak piacra dobni, ráadásul hétüléses formában.

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-bullhorn” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Egy előzetes bemutatót tartott a NIO azoknak, akik már befizették az előleget a hamarosan érkező ES8-ra. Így jutott egy lehetőséghez a Leasehackr is, akik már most ki tudták próbálni az érkező újdonságot.

Kínában az induló ár 69.790 dollár, amiben benne van az akkumulátor is. A másik, kedvezőbb lehetőség 54.210 dollárt jelent, ám itt havi 199 dollárért bérelni kell az akkumulátort. Elérhető még a Founders Edition is, ami 15.610 dollárral dobja meg az alapárat, ha minden opciót bepipálunk az extra-listán. Bár az ár nem tűnhet európai szemmel túl kedvezőnek, de azt tudni kell, hogy a hasonló kategóriában induló külföldi autók árai is jóval magasabban nyitnak Kínában! Ez mondjuk egy Tesla Model X 75D esetében 120.795 dollárt jelent, míg az Egyesült Államokban ugyanez az autó már 79.500 dollárért elvihető.

[vc_video link=”https://vimeo.com/274826639″ align=”center”]

Amit kiemelnénk, az fékerő-visszanyerés, ami nem igazán sikerült jóra. Ez sajnos jellemző a NIO által is használt indukciós elven működő elektromos motorokra, szemben az állandó mágnesessel.
Minden ES8 alapesetben megkapja majd a NIO saját vezetéssegítő rendszerét, ami NIO Pilot néven fog futni (8 kamera, közülük az egyik a vezetőt monitorozza, 5 radar és 12 ultrahangos érzékelő). Aktív biztonsági funkciók is megjelennek majd, mint például az automatikus vészfékezés és a holttér figyelmeztetés. Csemege lesz a Traffic Jam Pilot (nem szükséges szemkontaktus), valamint a Highway Pilot (kihangosító rendszer), vagy akár az automatikus sávváltás és parkolás. Az összes ilyen funkciót magában foglaló NIO Pilot csomag ára 6095 dollár lesz, viszont a Founder Edition modellek alapból tartalmazni fogják.

Kütyük tekintetében lesz igazi finomság az ES8. Az első ülések kényelmes masszás-fotelekként várják utasaikat, melyek fűthetőek és szellőztethetőek is, sőt lesz beépített lábtartó is. A műszerfal közepén egy 10,4 hüvelykes tablet található, kiegészítve egy 8,8 hüvelykes megjelenítővel, amin a hagyományosan vezetéshez tartozó információk (pl.: sebesség) jelennek majd meg, opcionális head-up kijelzővel kiegészítve.
Az autóhoz tartozik majd NOMI is, ami egy mesterséges intelligencia és a műszerfal tetején várja, hogy a sofőr, vagy az utasok segítségére siessen. Hangutasításokkal vezérelhetjük majd, „Hey NOMI” felkiáltással. (pl.: „hey NOMI, nyisd ki a napfénytetőt”)

[vc_video link=”https://vimeo.com/274826181″ align=”center”]

Sajnos a felhasznált anyagokkal van némi gond a tesztelők szerint. A legtöbbet tapogatott felületen bőrrel találkozik az ember keze, de sajnos máshol már kemény műanyag fogadja a kezünket. Ami viszont dicséretes, hogy az ES8 büszkélkedhet a legnagyobb 3. üléssorral a hasonló kivitelű autók közül. Összességében elmondható, hogy az utasteret a legtöbb ember kényelmesnek, minőségi kivitelezésűnek fogja találni.
A gyártó szerint a karbantartás sem lesz komoly gondot jelentő tétel, hiszen a tervek szerint évi egyszeri, vagy 20.000 kilométerenkénti átvizsgálásra kéne elvinni az autót.

[dt_photos_masonry category=”nio-es8-tesztvezetes-kina”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!