A Leasehackr csapatának módja volt kipróbálni a kínai startup cég zászlóshajóját.
A NIO és első autója, az ES8 már nálunk is szerepelt, leginkább azért emlékezhetünk rá, mert ők is egy versenyképes árú SUV-t kívánnak piacra dobni, ráadásul hétüléses formában.
Egy előzetes bemutatót tartott a NIO azoknak, akik már befizették az előleget a hamarosan érkező ES8-ra. Így jutott egy lehetőséghez a Leasehackr is, akik már most ki tudták próbálni az érkező újdonságot.
Kínában az induló ár 69.790 dollár, amiben benne van az akkumulátor is. A másik, kedvezőbb lehetőség 54.210 dollárt jelent, ám itt havi 199 dollárért bérelni kell az akkumulátort. Elérhető még a Founders Edition is, ami 15.610 dollárral dobja meg az alapárat, ha minden opciót bepipálunk az extra-listán. Bár az ár nem tűnhet európai szemmel túl kedvezőnek, de azt tudni kell, hogy a hasonló kategóriában induló külföldi autók árai is jóval magasabban nyitnak Kínában! Ez mondjuk egy Tesla Model X 75D esetében 120.795 dollárt jelent, míg az Egyesült Államokban ugyanez az autó már 79.500 dollárért elvihető.
Amit kiemelnénk, az fékerő-visszanyerés, ami nem igazán sikerült jóra. Ez sajnos jellemző a NIO által is használt indukciós elven működő elektromos motorokra, szemben az állandó mágnesessel.
Minden ES8 alapesetben megkapja majd a NIO saját vezetéssegítő rendszerét, ami NIO Pilot néven fog futni (8 kamera, közülük az egyik a vezetőt monitorozza, 5 radar és 12 ultrahangos érzékelő). Aktív biztonsági funkciók is megjelennek majd, mint például az automatikus vészfékezés és a holttér figyelmeztetés. Csemege lesz a Traffic Jam Pilot (nem szükséges szemkontaktus), valamint a Highway Pilot (kihangosító rendszer), vagy akár az automatikus sávváltás és parkolás. Az összes ilyen funkciót magában foglaló NIO Pilot csomag ára 6095 dollár lesz, viszont a Founder Edition modellek alapból tartalmazni fogják.
Kütyük tekintetében lesz igazi finomság az ES8. Az első ülések kényelmes masszás-fotelekként várják utasaikat, melyek fűthetőek és szellőztethetőek is, sőt lesz beépített lábtartó is. A műszerfal közepén egy 10,4 hüvelykes tablet található, kiegészítve egy 8,8 hüvelykes megjelenítővel, amin a hagyományosan vezetéshez tartozó információk (pl.: sebesség) jelennek majd meg, opcionális head-up kijelzővel kiegészítve.
Az autóhoz tartozik majd NOMI is, ami egy mesterséges intelligencia és a műszerfal tetején várja, hogy a sofőr, vagy az utasok segítségére siessen. Hangutasításokkal vezérelhetjük majd, „Hey NOMI” felkiáltással. (pl.: „hey NOMI, nyisd ki a napfénytetőt”)
Sajnos a felhasznált anyagokkal van némi gond a tesztelők szerint. A legtöbbet tapogatott felületen bőrrel találkozik az ember keze, de sajnos máshol már kemény műanyag fogadja a kezünket. Ami viszont dicséretes, hogy az ES8 büszkélkedhet a legnagyobb 3. üléssorral a hasonló kivitelű autók közül. Összességében elmondható, hogy az utasteret a legtöbb ember kényelmesnek, minőségi kivitelezésűnek fogja találni.
A gyártó szerint a karbantartás sem lesz komoly gondot jelentő tétel, hiszen a tervek szerint évi egyszeri, vagy 20.000 kilométerenkénti átvizsgálásra kéne elvinni az autót.