A probléma elsősorban az Ioniq gyártásokat hátráltatja, de kihatással lehet a Kona Electric verziójára is!
Az akkumulátorhiány egyre nagyobb probléma lesz, ahogy az elektromos autózás elfogadottá válik mind szélesebb körben. Az alapvető baj nem a gyártási kapacitással van, hanem a lithium-ion alapú technológiára épülő akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok beszerzésével. A lithium és a kobalt az egyik legfontosabb összetevői ennek a technológiának és minden nagyobb autógyártó igyekszik bebiztosítani magát ezekből.
Így tett például a Tesla is, akik a termelési lánc első szemével állapodtak meg Chilében (ha lehet hinni a pletykáknak, hiszen azóta sem erősítette meg egyik fél sem a hírt).
Ám minden igyekezet ellenére is előfordulhat, hogy nem tudnak elegendő akkumulátorcellát előállítani a beszállítók, így viszont gyártási nehézségek léphetnek fel. Így járt a Volkswagen is Angliában, ahol a Golf plug-in hibrid változatát, a GTE verziót gyakorlatilag nem tudják elég gyorsan legyártani, így a rendeléseket is fel kellett függeszteniük. Saját tapasztalatunk is az, hogy aki ma Magyarországon e-Up, vagy e-Golf járművet vásárolna, jó eséllyel 1 évet kell várakoznia rá.
Sajnos a Hyundai Ioniq Electric-et is utolérte a végzete, hiszen pont a népszerűsége okozza most a problémát: nincs elegendő akkumulátor a gyártás megfelelő szinten tartásához!
A feliratkozások 2018-ra lezárultak, mostantól aki rendel, legkorábban 2019-ben juthat hozzá megrendelt autójához. A hírek szerint egyelőre Kalifornia és Kanada Ioniq-vásárlóit érinti a kellemetlenül hosszúra nyúló várakozás.
Forrás: insideevs.com