A Vizzion típussal lesz teljes az I.D. termékvonal, ami így már 4 tagra bővült. A Vizzion koncepción keresztül kívánja bemutatni a márka, hogyan képzeli el 2030 körülre az autózást.
Már lassan 2 éve annak, hogy a Volkswagen a 2016-os Paris Motor Show-n bejelentette, hogy egy teljesen új padlólemezre (MEB) egy teljesen új modellcsaládot fog felépíteni, aminek alapja a tisztán elektromos meghajtás lesz. Eleinte 3 modell megjelenésével lehetett számolni, I.D., I.D. BUZZ, I.D. CROZZ., a lenti képen ezeket láthatjátok, balról jobbra.
Ehhez a trióhoz fog csatlakozni a Vizzion, amiről az elmúlt hetekben egyre többet lehetett megtudni, ám mindig csak vázlatokon, vagy pár másodperces videókban mutatta meg magát, azokban is csak részletek voltak láthatóak. Ám a Genf Motor Show felé közeledve a VW sem bírta magában tartani a titkát és hivatalos képeket, valamint technikai adatokat tett közzé. Így most már mondhatjuk, együtt az I.D. család.
Nézzük is meg, mit tudtunk eddig és mi derült ki ma a Vizzion tanulmányról. Ami egyre inkább biztos, hogy a VW ezt az autót a márka önvezető képességeket felvonultató „zászlóshajójának” tekinti. A sajtóanyagok folyamatosan az önvezető képességeket taglalják, amikor a Vizzion kerül a középpontba. Ezt az alábbi, a „sofőr” helyét bemutató kép is alátámaszt.
Úgy tűnik az 5-ös szintű, tehát a teljesen önálló, opcionálisan kormánykerék nélküli jármű a végső cél, az irányítás pedig hang-alapú lenne. Az I.D. Vizzion a környezetét interaktív lézeres szkennerek, ultrahangos érzékelők, objektumok radarok, valamint az elülső és az oldalsó kamerák révén érzékeli.
A forgalmi adatokat folyamatosan kapná egy felhő-alapú adatbázisból, továbbá az önvezető autók egymás közötti kommunikációja (közvetlen és nagyobb értelemben vett, tehát Car-2-Car és Car-2-X szabványok) is segítené a jármű mozgását.
Ha esetleg valaki nem ismeri az önvezető autózás öt szintjét, az alábbi videó elég szemléletesen bemutatja. Igaz, hogy angol nyelvű, de a grafikák mindenkinek segítenek eligazodni.
Az I.D. család legnagyobb méretű tagja a Vizzion és prémium színvonalra lenne pozicionálva. Az utasok a mesterséges intelligenciára hagyatkozhatnának, ami gépi tanulással és neurális processzorral is rendelkezne. A vállalat elsősorban olyan embereknek szánná a jövőben, mint a nyugdíjas korosztály, vagy akik eleve nem szeretnek vezetni. A VW állítása szerint az autó dupla motorral lesz ellátva, összesen 302 LE (225 kW) teljesítménnyel. Az első tengelyen pihenő motor 101, a hátsón lévő pedig 201 lóerőnek megfelelő teljesítményt tud leadni, amiket egy 111 kWh kapacitású akkucsomag látna el energiával, ez pedig nagyobb minden jelenleg kapható e-autó akkumulátoránál. A fékezéskor fellépő energia-visszatáplálás, azaz a rekuperáció is nagyban segíteni fog az akkumulátor menet közbeni töltésében. Ha már töltés, valószínűleg CCS lesz a kiválasztott interfész, az ígért hatótáv pedig 665 km.
Készítettünk egy galériát is a hivatalos képekkel, jó szórakozást hozzá!
Forrás: insideevs.com, motor1.com, e-cars.hu