Bár voltak kisebb-nagyobb fennakadások az új hatótáv-növelővel szerelt londoni taxi körül, eljött a nap, hogy a legelső magánfuvarozó átvehette az új járművét.
Az angol főváros utcáin már egy ideje közlekednek ezek az új, akár zéró emisszióval is haladni képes taxik, ám eddig a magánvállalkozókhoz nem jutottak el az újdonság képviselői.
Pár szóban említsük meg, pontosan mi is ez. A LEVC (London Electric Vehicle Company) sok előkészítő munkája és 400 millió dollár befektetése után december közepén megjelent London utcáin az ikonikus taxi jelkép, a Cab hatótáv-növelős elektromos újragondolása. A neve pedig TX eCity lett.
Chris Gubbey, a LEVC vezérigazgatója nyilatkozta:
„Kiterjedt vizsgálatok után a LEVC új taxija megérett rá, hogy elvégezze a munkát, amire megálmodták: fuvarozza az embereket London nagyszerű utcáin, méghozzá biztonságosan, tisztán és stílusosan. Az utasoknak is jobb lesz, a sofőröknek gazdaságosabban fenntartható és város levegőjének minőségét is segít javítani majd. Büszke vagyok a munkára, amit elvégeztünk, újragondoltunk egy ikont és megcsináltuk a világ legfejlettebb Taxiját”
Az új taxi 129 km-t lesz képes megtenni egyetlen töltéssel és a biztonságos haladás érdekében egy 1.5 literes benzines hatótávnövelővel is felszerelik, így akár hozható a 640 km-es hatótáv is. Az első új egységek már az utakon vannak és a társaság további 9000 db beszerzését tervezi 2021-ig. Továbbá 75 új töltőállomás is segíteni fogja a taxikat, szerte a városban. Ha a tervek a várt eredményt hozzák, a Geely (az ő leányvállalatuk a LEVC) vezérigazgatója szerint más mega-városok taxi flottáját is frissíthetik elektromos verzióra.
Ebből az autóból kapott most egyet David Harris, aki főállású fuvarozó és magánvállalkozóként taxizik. Elsőként fizette be a foglalót még tavaly nyáron, amikor erre megnyílt a lehetőség, most pedig már a kulcsokat is átvehette. Az egykori profi teniszező már több, mint 20 éve taxizik és rendkívül izgatottan vette birtokba az új szerzeményt. Elmondása szerint bár az autó ára magas, de a járulékos költségek csökkenésével még így is jobban jár majd, mintha belső égésű motors autót választott volna.
„Abszolút izgatott voltam, amikor beülhettem az új TX elektromos taxiba, amit 2 okból választottam. Az első, hogy az utasaim is szeretni fogják, alig várom, hogy lássam a reakcióikat. A második, hogy jelentős megtakarítással tudom majd ezt üzemeltetni.”
Számításai szerint havi szinten 500-600 angol fonttal kell kevesebbet költenie erre a kocsira, ami sokak szerint a világ egyik legkomfortosabb taxija, hiszen többek között van töltő benne laptophoz, telefonokhoz, van on-board Wifi és paypass kártyaolvasó. További kellemes utazást biztosító extra a teljes üveg napfénytető, a könnyített beszállási lehetőség a kerekesszékkel közlekedőknek, klíma és akár 6 utast is fogadni tudó utastér. Persze ennek az árát is megkérik: 55.599 font, ami nagyjából 12.000 fonttal több, mint a dízeles társa.