Megkezdődött a harc a Tesla ellen, ugyanis az elkövetkező években egyre több autógyártó mutatja be a különböző tisztán elektromos modelljeit. A Jaguar meglehetősen hamar lépett ez ügyben, ugyanis ma (lent visszanézhető a műsor) bemutatta az I-Pace-t. Igaz a hivatalos bemutatóra a Genfi Autószalonon kerül sor, de egy élő show közben már most lerántotta a leplet az autóról.
Méretét tekintve, 4.68 méter hosszú, és centire pontosan megegyezik az XE modellel. A tengelytáv pedig 2.99 méter. Vizuális szempontból azonban érezhető lesz az eltérés, Ian Callum, a Jaguar főtervezője szerint az I-Pace kabinja előretolt lett, ez köszönhető annak, hogy a motorháztető alól hiányzik a belső égésű motor. Az autó akár 22 colos felnikkel is kérhető lesz, a kilincsek besüllyednek a karosszériába, felár ellenében pedig légrugós felfüggesztés is kérhető, ami 105 km/órás sebesség fölött 10 milliméterrel csökkenti az autó hasmagasságát. Tágas utastérrel találkozhatnak a vásárlók, hátul 890 mm-es lábteret alakítottak ki, a fejtér pedig egyáltalán nem jelent problémát a lejtős tetővonal ellenére sem. A hagyományos váltó száműzésének köszönhetően egy 10.5 literes tároló is kialakításra került a középkonzolon, miközben a tabletek és a laptopok tárolására egy ülés alatt elhelyezett rekeszben nyílik lehetőség.A csomagtartó mérete 656 liter, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1453 litert kapunk.
A beltér hagyományos bőrkárpit mellett szövettel és újrahasznosított anyagokkal is kérhető. Az I-Pace a Range Rover Velarhoz hasonlóan két, egy 5 és egy 10 colos kijelzővel operál, és nem maradt ki a digitális műszercsoport sem, amely egy 12.3 colos kijelzőn jeleníti meg a szükséges adatokat és információkat. Dolgozik a mesterséges intelligencia is, a rendszer képes megjegyezni a különböző beállításokat, így például, ha reggelenként bekapcsolt kormányfűtéssel szoktunk munkába indulni, a rendszer automatikusan aktiválja ezt a funkciót számunkra.
A teljesen elektromos Jaguar I-Pace meghajtásáról két villanymotor gondoskodik, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen került elhelyezésre és ezáltal összkerékhajtást kapunk.
A motorokat egy 90 kWh-s akkumulátorcsomag táplálja, amely WLTP mérés szerint akár 458 kilométeres hatótávolságot kínál. A 80%-os állapotot 100 kW-os villámtöltővel már 40 perc alatt elérhető, a 100 kilométeres hatótávolság pedig 10 perc alatt hozható. AC töltésre is lehetőség van, ami sajnos csak 7kW (1x32A)
A villanymotorok 294 kilowattos teljesítménye 400 lóerőnek felelnek meg, innen a modell teljes neve ami Jaguar I-Pace EV400. A 0-100-as gyorsulást 4.8 másodperc alatt hozza, ami a Tesla Model X 100D 4.9 másodperces értékénél is jobb. Igaz a Tesla nehezebb az alumínium karosszériás I-Pace-nél.
Az értékesítése az idei év második felében veszi kezdetét három felszereltségi szinttel, S, SE, HSE és egy évig elérhető lesz egy First Edition változat (101.850 EUR) is ami a HSE felszereltségen kívül számos egyedi kiegészítőt fog kínálni.
Ami az árat illeti, az alap modell 77.850 EUR (24.4 millió ft), a top felszereltségért 91.720 EUR-t kell fizetni (28.7 millió ft).
forrás: Motor1
Lapozható galéria nyitható: