Giugiaro is készül a Geneva Motor Show-ra!

0

A 79 éves élő legenda, Giorgetto Giugiaro is már nagyban készül a március 8-i genfi autós parádéra, méghozzá egy újabb, saját maga által elképzelt szedánnal.

Biztosan sokan hallottátok már az autótervező legenda nevét. Kicsit mi is utánanéztünk az úr műveinek, miközben ezt a cikket írtuk nektek és gondoltuk pár szóban leírjuk, mit is köszönhet neki az autós világ.
Giorgetto Giugiaro 1938. augusztus 07-én született az olaszországi Garessioban. A Carrozeria Bertone (1960–1965) tervezőirodánál tanult, majd a Ghia tervezőirodánál (1966–1968) bontogatta szárnyait és végül megalapította az Italdesign tervezőirodát, ami mai napig főleg autókarosszériák tervezésével foglalkozik. Ő maga 1968–2015 között dolgozott ott. Több díjat is nyert, és sok legendás autó formája az ő munkája. Csak pár nagy típust említünk, amikről talán nem is gondoltátok volna, hogy a mester keze volt a dologban:

Alfa Romeo 159/159 SW (2005)
Audi 80 (1978)
Daewoo Lacetti hatchback (2004)
DeLorean Motor Company DMC-12 (1981)
Ferrari Ferrari GG50 (2005)
Fiat Grande Punto (2005)
Volkswagen Golf (1974)

Ha érdekel alaposabban is, hogy milyen életművet tett le az asztalra Giugiaro, az alábbi Wikipédia linken minden autótípust megtalálsz!
Tavaly is alkottak egy autót az ő tervei alapján, a kínai Techrules cég megrendelésére, a típus neve Ren volt. vérbeli autónak álmodták meg alapjaitól, kiegészítve hibrid technológiával. Az akkumulátor 25 kWh-s benne, az összesített teljesítménye pedig 960 kW. A hatótávja 1170 km és 80 literes a tankja, amibe dízelt kér.

Idén ezúttal a szintén kínai Envision kérte fel a mestert, hogy tervezzen meg nekik egy igazi high-tech szedánt, amitől mindenki eldobja az eszét! A képeken is látható GFG logó egy családi tervezőiroda, a Giorgetto Fabrizio Giugiaro rövidítése, amiben a mester és fia Fabrizio Giugiaro dolgoznak együtt. Alapelvárás volt, hogy a járművet önvezetőnek tervezze meg, amiből igény esetén észrevétlenül lehessen a kormánykereket kivenni. Ám Giugiaro ragaszkodott a kormány meglétéhez. A 0 emissziós szedán szívében az Envision energia menedzsmentje fog dolgozni, aminek lényege, hogy egy felügyeleti rendszer folyamatosan figyeli az autó minden rezdülését és csak a szükséges mértékben juttatja el az energiát a kérdéses rendszernek.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!