Az európai CCS (Type2 / Combo 2) világuralomra tör

0

Nagyon úgy tűnik, hogy kezdenek egységesedni az e-autós töltőtípusok, de még mindig akadnak egymástól eltétő típusok. Érdemes alaposan megfontolni vásárlás előtt, hogy hol és milyen módon tudjuk majd az autónkat tölteni.

Úgy tűnik, kezd kikerekedni, hogy Európában és a világ nagy részén melyik csatlakozófej lesz a leginkább elterjedt, ez pedig az európai CCS (Type2 / Combo2). A CCS Combo 1 (J1772) valószínűleg megmarad az észak-amerikai kontinens jellemző fajtája. Japán és Kína pedig szokás szerint a maga útját járja ezen a területen is. A nyitóképen az Opel Ampera európai CCS csatlakozós kivitele, a lenti képen ugyanaz a típus az USA CCS csatlakozójával látható.

A Kombinált töltő rendszer (CCS – Combined Charging System), ahogy a neve is mutatja, különböző töltési metódusokat egyesít magában, vagyis AC és DC egyetlen csatlakozóban. Az egyetlen baj csupán, hogy túl későn fejlesztették ki, hogy alapértelmezett típus legyen az egész világon. Észak-Amerika az 1 fázisú SAE J1772-es csatlakozó mellett tette le voksát, míg Európa az 1 és 3 fázisú Type 2 mellett.

Jelenleg az alábbi fő publikus gyors és villámtöltők terjedtek el:

  • CCS Combo 1 – Észak-Amerika (+ további kisebb régió)
  • CCS Combo 2 – A világ nagy része (Európa, Ausztrália, Dél-Amerika, Afrika és Ázsia)
  • GB/T – Kína
  • CHAdeMO – Világszinten jelen van, Japánban pedig monopol helyzetben

Dél-Koreában például sokáig a CHAdeMO szabvány volt az alap típus, de néhány évvel ezelőtt áttértek a CCS típusra. Sajnos azonban a CCS Combo 1-et kezdték el használni ami az USA-ban is a legelterjedtebb. 2017-ben Dél-Koreában az új, teljesen elektromos autók nagyjából a kétharmadát az 1 fázisú CCS Combo 1-el értékesítették.

Azonban továbbra sem tudni, hogy a Nissan / Mitsubishi továbbra is az egyetlen gyártó lesz akik a CHAdeMO-t fogják előnybe részesíteni. Annak ellenére, hogy a Renault a DC helyett 3 fázisú 22 kW-os (vagy nagyobb) töltéssel rendelkezik. Igaz, hogy a Renault inkább az EU-s piacra koncentrál. Ezért nekik a Type2 a legideálisabb csatlakozó típus.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!