Már nem csak koncepció autókat és sajtóközleményeket olvashatunk és hallhatunk a Mercedes-Benztől, hanem részletesen is bemutatta a tervét, hogy mégis hogyan képzeli el az elektromos autózás jövőjét. Azaz a „Switch to EQ” szlogenjét. Aminek az első fecskéje már 2019-től kapható lesz!
Ha úgy vesszük, a Daimler volt az első aki a legagresszívebb elektromosítási tervvel rukkolt elő az autógyártók között. 2022-re el szeretnék azt a célt érni, hogy az összes modellből legyen elektromos változat, továbbá intelligens autókkal szeretnék megtölteni a nagyvárosok utcáit. Nagyon úgy néz ki, hogy jó irányban halad e cél megvalósításához a német gyár, ugyanis 3 kontinens 6 üzemében gyárt majd elektromos autókat a Mercedes-Benz.
- Bréma (Németország) – EQC 2019-től
- Sindelfingen (Németország) – További luxus EQ osztályok
- Rastatt (Németország) – EQA kompakt
- Tuscaloosa (USA) – EQ SUV
- Beijing (Kína) – EQC, miután a Bémai gyár beindul
- Hambach (Franciaország) – intelligens ED
A Mercedes 10 milliárd eurót fektetett az elektromos autók fejlesztésébe és töltőállomások kiépítésére, majd további 1.5 milliárd eurót akkumulátor gyárak építésébe.
- Kamenz (működik)
- Kamenz 2 (hamarosan üzemel)
- Beijing (Kína)
- Tuscaloosa (USA)
- Untertürkheim (Németország)
Az alábbi térképen jól látható, hogy mely országokban található Mercedes-Benz gyár. Ezen kívül, hogy hol fognak elektromos „EQ” autókat illetve akkumulátorokat összeszerelni és gyártani:
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz személyautók gyártásáért felelős termelési vezetője szerint: „Elektromos autóinkat összesen három kontinens hat üzemében gyártjuk majd. Minden piaci szegmensre gondoltunk, ide értve a legkisebb SMART-ot és a legynagyobb SUV-ot is. Az akkumulátorok az e-mobilitás kulcsfontosságú elemei, ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy ezeket a saját gyárainkban építsük meg. A Mercedes-Benz elektromos autós kezdeményezése nagyon jó úton halad, globális termelési hálózatunk készen áll az e-mobilitásra. Villamosítjuk a jövőt!”
A Daimler megerősítette, hogy ebben az évben befejeződik a németországi Kamenben működő „második akkumulátorgyár” építése. Az első elektromos modellek gyártása az EQC pedig 2019-től indul.