A 2014-ben bemutatott progresszív négykerekű palettájára az új BMW i8 Roadster is megérkezett. Elektromosan működtethető vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra, megnyitva az utat a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenziója felé.

Miként az új BMW i8 Coupé, úgy az új BMW i8 Roadster is a BMW i divízió jövőbe mutató LifeDrive járműstruktúrájára épül, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból készült utascella egyedülálló kettősét rejti. Mindkét újdonságban a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, egy jelentős mértékben megnövelt cellakapacitású és energiatárolású, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral, valamint egy minden korábbinál erőteljesebb elektromos motorral. Nyitott állapotban az új BMW i8 Roadster széles teteje teljes egészében a két ülés mögé húzódik, a forradalmi tetőmozgató mechanika rendkívül kis helyre, merőleges pozícióba hajtja hátra a vásznat. A mindössze 15 másodpercet igénylő, kiváltképp csendes művelet egészen 50 km/órás utazósebességig végrehajtható, a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így optimális aerodinamikai pozícióban hatásos szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött még nyitott tetővel is hozzávetőlegesen 100 literes csomagtér kínálkozik.

Az első két BMW i modell esetében alkalmazott könnyűszerkezetes járműépítési alapelveket a tervezőmérnökök az új BMW i8 Roadster sajátos jellemzői szerint részletekbe menően újragondolták. Mint ilyen, a nyitott tetős kétüléses vadonatúj fejlesztésű, keret nélküli sirályszárnyas ajtói szénszál-erősítésű műanyagból készültek, alumínium külső borítással. Az első szélvédő keretét emellett teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból formálták meg, így a kivételesen merev, ultraerős innovatív anyag még felborulás esetén is maximális utasbiztonságot garantál. Szénszál-erősítésű műanyagból készültek továbbá a nagyméretű keresztmerevítőkkel ellátott küszöbök is, a karosszéria merevségét pedig az első és a hátsó tengelyen egyaránt toronymerevítők fokozzák. Az új BMW i8 Roadster saját tömege így 1 595 kilogrammnál megáll, amely a nyitott tetős sportautók mezőnyében figyelemreméltóan alacsony érték és mindössze 60 kilogrammal múlja felül az új BMW i8 Coupé önsúlyát.

A tisztán elektromos meghajtás intenzitását a BMW i8 számára kifejlesztett lítium-ion akkumulátor új változata fokozza. A nagyfeszültségű egység az alumínium alváz közepén kapott helyet, cellakapacitása 20-ról 34 Amperórára, míg bruttó energiatárolási képessége 7,1-ről 11,6 kilowattórára emelkedett (nettó 9,4 kilowattóra). Mindez azt jelenti, hogy az elektromos motor számára minden korábbinál több energia áll rendelkezésére, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal / 12 lóerővel 105 kW-ra / 143 lóerőre nőtt. Alapértelmezett módban a hajtáslánc aktiválásakor először az elektromos motor lép működésbe, mellyel a tisztán elektromos meghajtás immáron egészen 105 km/órás sebességig fenntartható (az első BMW i8 esetében maximált 70 km/órával szemben). A belsőégésű erőforrás csupán efölött, illetve intenzívebb gyorsulásnál kapcsolódik be a hajtásba, majd egyenletesen tartott tempónál ismét kikapcsol. Az eDrive gomb megnyomásával a tisztán elektromos meghajtás egészen 120 km/órás sebességig fenntartható. A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé egyetlen feltöltéssel 55 kilométert*, míg az új BMW i8 Roadster 53 kilométert* képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster érkezésére a belsőégésű erőforrás is átfogó optimalizáláson ment keresztül. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Működés közben az egység még sportosabb hangorkán kíséretében pörög fel, a kipufogógáz károsanyag-tartalma pedig még tovább csökkent. Maximális terhelés esetén a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely az új BMW i8 Coupé-t 4,4 másodperc alatt, az új BMW i8 Roadstert pedig 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja. A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 liter*, kombinált energiafogyasztása pedig 14,0 kWh*, mialatt kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása csupán 42 gramm*. Az új BMW i8 Roadster esetében mindez 100 kilométerre vetítve 2,1 literre* és 14,5 kilowattórára*, valamint kilométerenkénti 46 grammra* nő.

forrás: BMW

[dt_small_photos category=”i8-roadster”]

BMW i8 Roadster

  • Hajtáslánc: forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy elektromos motor és egy belsőégésű erőforrás összehangolásával
  • Az elektromos motor maximális teljesítménye: 105 kW / 143 lóerő
  • Az elektromos motor csúcs forgatónyomatéka: 250 Nm
  • A belsőégésű erőforrás típusa: háromhengeres benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
  • A belsőégésű erőforrás összlökettérfogata: 1 499 ccm
  • A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye: 170 kW / 231 lóerő
  • A belsőégésű erőforrás csúcs forgatónyomatéka: 320 Nm
  • Összkerékhajtás: hibrid-specifikus összkerékhajtás, amelyben a belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első tengelyt hajtja
  • Maximális rendszerteljesítmény: 275 kW / 374 lóerő
  • Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 4,6 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km*
  • Kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km*
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km*
  • Tisztán elektromos hatótávolság: 53 kilométer*
[dt_small_photos category=”i8-coupe”]

BMW i8 Coupé

  • Hajtáslánc: forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy elektromos motor és egy belsőégésű erőforrás összehangolásával
  • Az elektromos motor maximális teljesítménye: 105 kW / 143 lóerő
  • Az elektromos motor csúcs forgatónyomatéka: 250 Nm
  • A belsőégésű erőforrás típusa: háromhengeres benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
  • A belsőégésű erőforrás összlökettérfogata: 1 499 ccm
  • A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye: 170 kW / 231 lóerő
  • A belsőégésű erőforrás csúcs forgatónyomatéka: 320 Nm
  • Összkerékhajtás: hibrid-specifikus összkerékhajtás, amelyben a belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első tengelyt hajtja
  • Maximális rendszerteljesítmény: 275 kW / 374 lóerő
  • Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 4,4 másodperc
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km*
  • Kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km*
  • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km*
  • Tisztán elektromos hatótávolság: 55 kilométer*

*Az üzemanyag-fogyasztási, károsanyag-kibocsátási, energiafogyasztási, illetve hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

[ult_createlink title=” e-autósok közössége! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]