Nagy tervek a Volkswagen háza táján

0

Egy újabb gépjárműgyártótól kaptunk ígéretet, a teljes járműpalettájának villanyosítására. „A legátfogóbb villamosítási folyamatba kezdünk a globális gépjárműiparban”, a Volkswagen-csoport célja, hogy 2030-ig minden egyes modelljét villamosítsa.

Ez nem meglepő, mivel a Volvo két éven belül kívánja ugyanezt megvalósítani, továbbá a Smart szándéka is az, hogy az évtized végéig teljesen elektromos járműpalettával rendelkezzen, de a német autóóriás „legalább egy” elektromos, hibrid vagy PHEV változatot szeretne mind a 300 modelljéből az egész vállalatcsoporton belül. Egyszerűen szólva, a Volkswagen márka nem az egyetlen a vállalatcsoportból, amely a villanyosítás felé törekszik – minden márka, köztük az Audi, a Skoda, a SEAT, a hagyományos modellek elektromosításán fog dolgozni. Évente akár hárommilliós darabszámot is produkálhatnak a piac alakulásának függvényében.

A Frankfurti Autószalonon tette ezt a nem kis feladatot kívánó bejelentést a Volkswagen-csoport, amely az első lépés a gyártó ambiciózus terveiből. A 2017-es IAA-nál (Internationale Automobil-Ausstellung) a csoport bejelentette, hogy a VW csoport márkanevei „2025-ig összesen több mint 80 új villamosított modellt hoznak majd az ügyfelek számára, köztük 50 tisztán elektromos gépjárművet és 30 plug-in hibridet”.

Ennek elérése érdekében a VW egy hihetetlenül magas összeget, majdnem 24 milliárd dollárt fektet be két új platform létrehozására a villamosított járművekhez, továbbá gyárainak korszerűsítéséhez, a munkaerő képzéséhez, a töltési infrastruktúra fejlesztéséhez, az akkumulátor alapú technológiához és a gyártáshoz.

„Az üzenetet megkaptuk és cselekedni fogunk” – magyarázta Matthias Müller, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke. „Ez nem valamiféle bizonytalan szándéknyilatkozat. Ez egy erős önmegvalósítás, amely a mai nappal mérföldkővé válik, amellyel mérjük teljesítményünket.”

Közben a Volkswagen azt is megígérte, hogy belső égésű motorjai „az átlag feletti teljesítményt biztosítják az új WLTP ciklus alatt valós körülmények között”, mintegy logikai hidat képezve az elektromos korszakhoz. Annak érdekében, hogy megfeleljenek az emissziós előírásoknak, a vállalat minden új dízel esetében szabványosított funkcióként kezdi el használni az SCR katalizátorokat, miközben a részecskeszűrőket a belsőégésű motorok teljes körében alkalmazzák.

[ult_createlink title=”Ide kattintva csatlakozhatsz e-autós közösségünkhöz! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fforum%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!