Magyar idő szerint, ma hajnalban 7 év után végre bemutatták a világ legnépszerűbb és legtöbb példányszámban eladott tisztán elektromos járművének újabb generációját, az új Nissan Leafet. Az első generációból eddig összesen 280.000 darab talált gazdára, ebből 113.282 db az USA-ban 2017 augusztusáig. Igaz, 2016-ban volt egy frissítés, de akkor csak egy 30 kWh akku pakkot kapott.
A Nissan Leaf első generációja sokak szerint megosztó volt. Most azonban nagyon úgy néz ki, hogy a második generációnak már autó formája van. Nagyon jól passzol a többi Nissan modellhez. Előkerültek a kicsit szögletesebb vonalak is, de megérkezett a Nissanra jellemző V-alakú hűtőrács aminek az összképe már crossoveres kinézetet kelt.
USA specifikációk a következők (több mint valószínű hogy az EU modelleknél is marad):
- hossz: 448 cm
- szélesség: 179 cm
- magasság: 156 cm
- tengelytáv: 270 cm
- tömeg: 1,380 kg
- 5 személyes
- 40 kWh Li-ion akku
- motor neve: EM57
- töltési idő: normál töltéssel – 3kW 16 óra // 6kW 8 óra
- CHAdeMO villámtöltés: 80% 40 perc
Az új 2018-as Leaf versenyképesebbre sikerült elődjénél, köszönhető a megnövelt akkumulátornak, sportosabb és modernebb dizájnnak és persze az újonnan elérhető vezető asszisztenseknek. Meg persze, az árcédulájának!
Külső:
Az autó eleje nagyon sokat változott, nincs már kiálló lámpatest. A töltő nyílás is nagyobb lett, ami 45 fokban nyílik, így könnyebb a kábelek illesztése. A hagyományosnak mondható Nissan V alakú grill is megjelent az autó elején ami egy kék 3D mintákat kapott, érzékeltetve, hogy mégiscsak egy EV-vel van dolgunk!
A “floating roof”, a Nissan már alkalmazta ezt a vizuális technikát több járművénél. Így tett a Leaf-nél is, hogy elkerülje a szögletes elemek kitűnését. Bizonyos konfigurációkban lehet változtatni a tető és az oldalsó tükrök fényezését.
A hosszú és vékony hátsó lámpatesteket kompletten cserélték az új „bumeráng” alakúra, ami a Nissan Murano és a 370Z-n is látható. A hátsó ajtó Skoda Rapid-ra hasonlít. A padló és a diffúzor típusú lökhárító nem csak segít a Leaf-nek agresszívabbnak tűnni, hanem csökkenteni a légellenállást is.
Belső:
A külsőtől eltérően a belsőt nem igazán újították meg. Nagyon sok az ismerős elem, ajtópanelek, indító gomb, irányváltó félgömb és a klíma vezérlő is ugyan az mint az első generációban. Az új elemek közé tartozik egy 7 hüvelykes centrikus érintőképernyő, kék öltések az üléseken, a műszerfal és kormánykerék, különböző anyagok, hogy előkelőbb érzést nyújtson. A vezető kapott egy több információs digitális kijelzőt, mellette pedig meghagyták a klasszikusnak számító analóg sebességmérőt is.
A Nissan a bemutató alatt szinte alig foglalkozott a Leaf elektromos hajtásával, eltekintve attól, hogy kapott egy nagyobb akksit. Az első példányok 40 kWh-s akkuval lesznek szerelve, ami a realisztikus EPA mérések alapján 240 km-es hatótávolságra képes (Persze ez lehet több is, de a Japán JC-08 standard 400 km közelébe se érhet). Később, 2018 végén megjelenő frissítésnél a Nissan egy 60 kWh-s akkuval fogja szerelni az újabb példányokat. Ami szintén EPA mérés alapján 320 kilométer megtételére lesz képes. A 110 kW-os motor 147 LE mellett 8,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót.
Sokak bánatára maradt a type1 csatlakozó a CHAdeMO mellett. Legalábbis a Japán és az USA változatokon nem történt változás e téren. EU modellről még nincs hír. Fórum hozzászólások alapján akku hűtés/fűtés opció sem került bele. Mindenesetre ki kell várni míg megérkeznek az EU modellek is.
Az első eladások októberben Japánban indulnak, a sort az USA folytatja december végi szállításokkal. Az alap modell induló ára USA-ban 29.990 dollár lesz, ami 690 dollárral lesz olcsóbb mint a jelenleg kapható 2017-es Leaf.
A show további részében a félautomata képességeket ecsetelték. Az új Leaf is kapott számos biztonsági fejlesztést és asszisztens rendszert. A teljesség igénye nélkül a vásárlók a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automata vészfékasszisztens, a holttérfigyelő és a keresztirányú forgalomfigyelő rendszer előnyit is élvezhetik. A legizgalmasabb újdonság azonban egyértelműen a ProPilot nevű félautomata vezetési rendszer, amelyet nagyjából egy éve mutatott be a vállalat, és amit azóta a Qashqai és X-Trail modellekben is használnak. A rendszer lényege, hogy autópályás környezetben, egy sávon belül a vezető beavatkozása nélkül tud az autó gyorsítani, fékezni és kormányozni. A technológia egy komplett kamerarendszeren alapul, amely a közelben lévő autók és az útburkolati jelek monitorozását végzi. Bekerült az autóba a ProPilot Park nevű fejlesztés is, ami a kormány, a váltó, a fék és a gázpedál automatikus vezérlésével állítja be az autót a kiszemelt parkolóhelyre.
Az elődhöz képest szintén újdonság az e-Pedál. A technológia vezéréléséről egy kapcsoló gondoskodik, amit megnyomva a hagyományos gyorsítópedál e-Pedál módba vált, ami lehetővé teszi a vezető számára, hogy egyetlen pedál használatával gyorsítson, lassítson és megálljon. A Nissan elmondása szerint az e-Pedál technológia a világ első olyan „egypedálos” rendszere, amely megteremti a lehetőségét annak, hogy a vezetők bármilyen emelkedőn gond nélkül megállítsák az autót, majd ugyanabból a pozícióból késlekedés nélkül folytassák tovább útjukat. A Nissan közleménye szerint a vezetők szükségleteinek 90%-át lefedi az e-Pedál, az pedig, hogy a nagy forgalomban és a városi ingázás során nem kell folyton váltogatni a pedálokat, csak egyszerűbbé és izgalmasabbá teszi a vezetést. Természetesen ebben a módban a normál fékpedál is használható, ám optimális esetben már csak a vészfék szerep jut majd neki.
forrás: motor1.com
A show itt visszanézhető: