Aki Németországban él és elektromos autót használ, annak bizonyára nem ismeretlen az EnBW szolgáltató és a Hypernetz nevű töltőhálózatuk. Már csak azért is biztos ez, mert jelenleg az EnBW rendelkezik Németország legnagyobb DC villámtöltő hálózatával. A mostani bejelentésük alapján pedig ez így is marad, hiszen brutális pénzeket szánnak a bővülésre.
Hiába, jelenleg Németországban van a legnagyobb pörgés, ha az elektromos autók kapcsán szóba kerül a mobilitás. Ennek megfelelően havi szinten is már rengeteg tisztán elektromos autót adnak el az országban, így nem meglepő módon a szükséges infrastruktúra növekedése is elkezdte követni az autók számának növekedését.
Az EnBW pedig szeretné megőrizni piacvezető szerepét a buliban, aminek érdekében áldozni is kész, nem kevés pénzt. A német szolgáltató a legújabb sajtóanyaga alapján ugyanis megduplázta a németországi gyorstöltési infrastruktúrába szánt befektetését, mintegy évi 200 millió euróra. A cég 2030-ig a befektetése révén mintegy 30 000 töltőpontot szeretne üzemeltetni országszerte.
A Hyprenetz-hálózatban jelenleg 3400 nagy teljesítményű DC töltőpont üzemel, melyek éves költségvetése 100 millió euró.
„A villámtöltési infrastruktúra a sikeres közlekedési fordulat alapja: ahol a sofőrök már hozzáférnek egy sűrű és hatékony nyilvános töltőhálózathoz, ott sokkal könnyebben dönthetnek egy elektromos jármű mellett” – mondja az EnBW igazgatósági tagja, Colette Rückert-Hennen a megnövelt költségvetésről. „Itt mi vagyunk a hajtóerő – villámtöltőhálózatunk méretében és minőségében egyaránt.”
A töltőpontok pedig folyamatosan épülnek, melyek közül a modern, minden igényt kielégítő darabok a vállalat saját elnevezése szerint “NextLevel Ladepark” néven kerülnek átadásra a jövőben. Itt nagyjából az Audi Charging Hub által megépített, kiszolgálóegységekkel ellátott állomásokra kell gondolni, ahol az elektromos autós kellemes környezetben várhatja ki a töltés idejét.
Ezekkel az állomásokkal (pontosabban a tervekkel) alaposabban is meg lehet ismerkedni a Münchenben megrendezésre kerülő IAA Mobilitási kiállításon.
„A mi szempontunkból az e-mobilitás egy olyan rendszer, amelynek középpontjában az ügyfelek és igényeik állnak. Ennek eléréséhez az e-mobilitás minden aspektusát ügyesen hálózatba kell kapcsolni.”
A vonatkozó sajtóanyag említi azt is, hogy jelenleg öt új állomás építése van betervezve Németország területén, ám azt sajnos egyelőre nem tudni, hogy ezek már az említett színvonalon épülnek-e majd meg.