Jöhet a vezeték nélküli töltés a Tesla autóihoz?

0

Elektromos eszközeink vezeték nélküli töltése nagy kényelem, de azt is tudni kell, hogy ebben az esetben az elektromos áram szemmel látható veszteséggel érkezik csak meg az akkumulátorba. Valahogy úgy kell ezt elképzelni, mintha egy lyukas tömlővel akarnánk egy adott méretű vödröt teletölteni, de a lyukas cső miatt rengeteg víz mellé folyik, mire a vödör is tele lesz. A technológiát persze lehet és kell is pofozgatni, mert az, hogy nem kell kábelekkel szórakozni, igen kényelemes töltési metódus lehetne a jövőben.

Az elektromos autók töltése tipikusan egy ilyen helyzet, amikor a vezeték nélküli töltés rengeteg kényelmetlenségtől óvhatná meg a tulajt. Vannak is ezen a területen fejlesztők és próbálkozók, de a bevezetőben említett problémát még nem igazán sikerült megugrani senkinek.

A Tesla és Elon Musk sokszor vett már olyan kis vállalatokat, akik ígéretes technológiákkal kísérleteznek. A német Gründerszene magazin pedig egy újabb ilyen felvásárlásról beszélt nemrég.

A sajtóértesülés szerint a szóban forgó vállalat a freiburgi Wiferion aktívan tevékenykedik a vezeték nélküli töltés területén. A cikk egy kereskedelmi nyilvántartási dokumentumra hivatkozva közölte, a részvényesek adásvételi szerződéssel kívánják eladni a társaságban lévő részvényeiket a Teslának.

Az elmúlt években a Wiferion több mint 15 millió eurót gyűjtött be több finanszírozási körben. A résztvevők között volt Skandináviából a VC Nordic Alpha Partners, de a német középvállalat, a Phoenix Contact csatlakozókra szakosodott divíziója (Phoenix Contact Venture Fund) is tolt pénzt korábban a vállalatba. A vételár egyelőre nem ismert, mint ahogyan az sem hogy közép- és hosszú távon mit hoz a megállapodás a munkavállalók és a jelenlegi ügyfelek jövője szempontjából. Hivatalosan sem a Tesla, sem a Wiferion nem kommentálta a sajtó érdeklődését.

A 2016-ban alapított Wiferion induktív töltőrendszert fejleszt elektromos járművek és elsősorban robotok számára. A fent említett cikk szerint az ilyen töltőállomások 2018 óta vannak a piacon és azóta mintegy 8000 alkalommal adták el belőle ipari vásárlóknak, szóval bizonyára jól működhet a dolog.

Nem tudni pontosan, hogy a Tesla miért érdeklődik a freiburgi start-up iránt. Természetesen az induktív töltéstechnológia lehet a fő kulcs, de a Tesla a Wiferion technológiát használhatná gyáraiban az önjáró gyártási megoldások vezeték nélküli töltésére.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!