Az olajtermeléséről ismert Szaúd-Arábia tegnap jelentette be, hogy a Foxconnnal és a BMW-vel együttműködve indítja el saját elektromosautó-márkáját ami a Ceer névet kapta.
Az elektromos járművekre való átállás gyorsabban megy végbe, mint azt a legtöbben gondolták. Még az olajtársaságok is bekapcsolódnak ebbe a hatalmas növekedésbe, a BP és a Shell például az elektromos autók töltési szolgáltatásában találta meg a nekik való helyet.
Tegnapi hírek szerint pedig az országon belül tervez elektromos autókat gyártani a szaúdi állami vagyonkezelő. Mindezt a tervek szerint a Foxconnal közös vegyesvállalat keretében szeretnék véghez vinni, hogy csökkentsék a királyság függését az olajtermeléstől.
Az első szaúdi gyártású tisztán elektromos autó a Ceer nevet kapta és a dizájntól a gyártásig mindent házon belül tartanának. A vagyonkezelő elsősorban helyi vásárlókra számít, de a Közel-Kelet és Észak-Afrika más országaiban is kapható lesz a Ceer elektromos autója.
Várhatóan 2025-ben gördülnének le az első tisztán elektromos Ceer autók a futószalagról és a beruházás keretében mintegy 150 millió dollárnyi külföldi működőtőke is áramlik az országba, valamint mintegy 30 ezer közvetlen és közvetett munkahely is születik a projektből, ami 2034-re 8 milliárd dollárral növelheti az arab ország gazdaságát.
A nagy bejelentés alkalmával azt is elárulták, hogy a vegyesvállalat néhány alkatrész technológiáját a BMW-től kölcsönözné. A közlemény szerint a Ceer elektromos autó architektúráját a Foxconn fejlesztené, ezzel pedig olyan termékek portfóliója kaphat helyet az autóban, mint a szórakoztatóelektronika, a hálózati kapcsolatok vagy az önvezetés. írja a Reuters.
A szaúdi alap több mint 60 százalékos tulajdonában van a Lucid Group is, mely Dzseddában épít gyárat, mely akár évi 150 ezer autó elkészítését is lehetővé teszi a tervek szerint. A szaúdi kormány a következő 10 év alatt ebből 100 ezret meg is vásárolna a Luciddal kötött szerződés értelmében.
Az arab ország nagyon komolyan gondolja az elektromos autók létezését, ugyanis májusban arról beszéltek, hogy a bányaiparba is betörne az ország, hogy az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges fémek gyártására is nyissanak egy üzemet. Továbbá a Wall Street Journal még márciusban arról írt, hogy a Foxconn egy 9 milliárd dolláros, mikorcsipek és elektromos járművek alkatrészeit gyártó létesítményről tárgyalnak.