A mobilitás eddig ismeretlen korszakát vezeti be a Hyundai

0

A Hyundai Motor Group ismertette azon új globális stratégiáját, amelynek keretében 2025-re minden járművét szoftver definiálta járművé (Software Defined Vehicles, SDV) alakítja át.

Az iparágban előzmények nélküli kezdeményezés, amelyet a Hyundai Group Unlock the Software Age elnevezésű globális online fórumának keretében jelentettek be, a mobilitásnak egy korábban ismeretlen korszakába vezeti át a csoportot. Oda ahol az ügyfelek a távolból, szabadon frissíthetik járműveik teljesítményét és funkcionalitását – bármikor és bárhol. Emellett arra vonatkozó terveit is ismertette a csoport, hogy a jármű egész élettartamára vetítve újraértelmezze az ügyfélélmény fogalmát, és a folyamatosan fejlődő szoftver-technológia révén a mobilitás új korszakát teremtse meg.

2025-re a csoport új generációs elektromos jármű platformjára, integrált vezérlésre, valamint házon belül fejlesztett, hálózatba kapcsolt gépkocsi operációs rendszerre (Connected Car Operating System, ccOS) épülő összes gépjármű képes lesz arra, hogy vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) fogadja a szoftverfrissítéseket.

A várakozások szerint 2025-re világszerte 20 millió járművet regisztrálnak a csoport csatlakoztatott jármű szolgáltatásaira. Ezen túlmenően a csatlakoztatott járművekből származó adatok összekapcsolhatók lesznek a csoport egyéb, jövőbeli mobilitási megoldásaival, a meghatározott célfeladatokra fejlesztett járművektől (PBV) kezdve a fejlett légi közlekedési eszközökön (AAM) át a robottaxikig és robotokig.

„Azáltal, hogy 2025-re összes járművünket szoftver definiálta járművé alakítjuk át, a Hyundai Motor Group teljes mértékben újraértelmezi az automobil fogalmát, és az élen járva vezeti át a társadalmat a mobilitás egy soha nem látott korszakába.” – mondta Chung Kook Park, a Hyundai Motor Group elnöke, a vállalat kutatás-fejlesztési részlegének igazgatója. „Azáltal, hogy előre mutató járműveinket felvértezzük a szoftver alapú fejlődés képességével, lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy járműveiket azok megvásárlását követően is folyamatosan a legújabb funkciókkal, szolgáltatásokkal és technológiákkal szerelhessék fel.”

A csoport 2025-ben mutatja be két új elektromos platformjára, az eM és eS architektúrákra épülő új típusait. Az új elektromosjármű-platformokat a Csoport integrált moduláris architektúra (Integrated Modular Architecture, IMA) rendszer keretein belül alkotják meg.

Az eM platform különböző méretosztályokba tartozó elektromos járművek alapját adja majd; és a jelenlegi villanyautóknál 50%-kal hosszabb hatótávolságot kínál az akkumulátor egyszeri feltöltésével. The eM platform támogatja a 3. vagy magasabb szintű autonóm vezetési rendszerek alkalmazását, illetve az OTA szoftverfrissítéseket.

Az eS architektúra kizárólag speciális célfeladatokra fejlesztett járművek (PBV) alapjául szolgáló elektromos ‘skateboard’ rendszer lesz, amelynek rugalmas felépítése messzemenőkig alkalmazkodik az üzleti partnerek (B2B) elvárásaihoz, és igényre szabott megoldásokat biztosít a szállítmányozási, logisztikai és fuvarmegosztó szegmensekben tevékenykedő vállalatok számára.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!