Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) hétmilliárd eurós keretösszegű közlekedésfejlesztési felhívására január közepéig nyújthatnak be pályázatokat a tagállamok, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) javaslata alapján Magyarország tizenhét projekthez kér összesen közel 110 milliárd forint támogatást a pénzügyi ciklus első kiírásában.
Az ultragyors elektromostöltőhálózat vállalati kezdeményezésű projektjeiben mintegy 70 helyszínen épülhet ki több mint kétszáz töltőpont. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 165 e-töltőállomást telepíthetnének a földi kiszolgáló járművek, a reptéri személyzet és vállalkozások számára.
Az MVM Mobiliti Kft./ e-Mobi Nkft. 1,4 milliárdos projektjéből 540 millió forintnyi CEF-támogatásra pályázik a kormány. A leírás szerint a TEN-T törzshálózat magyarországi szakaszán az M0-ás, az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es autópálya szakaszokon ultragyors elektromos töltők telepítése várható 10 helyszínen. Az AFID előírásai 2025-ig történő teljesítéséhez úgy járul hozzá a projekt, hogy a hazai TEN-T úthálózaton 10 helyszínen 4 db 150 kW-os töltőállomást telepítenek.
A MOL Nyrt. és az E.ON Energiamegoldások Kft. (mint társkedvezményezett) „Ultra-gyors töltőhálózatának telepítése a CEE régióban” című projektje 4 milliárd forintos keretösszegű, ebből csaknem 2 milliárdot kér a kormány a CEF2 projekt terhére. A műszaki leírás szerint ezekre lehet számítani: Magyarország területén, 40 helyszínen (20 darab MOL és 20 darab E.ON), 136 db (56 darab MOL és 80 db E.ON) 150 kW teljesítményű ultra-gyors, személyautó töltésére alkalmas töltőberendezés és 2 darab 350 kW (2 darab MOL) teljesítményű tehergépjármű töltésére alkalmas töltőberendezés telepítése.
A Shell Hungary Zrt. projektje 2,4 milliárdos keretösszegű, ebből közel félmilliárdos CEF-támogatásra nyújt be pályázatot a kormány. A műszaki leírás szerint ezek valósulnak meg: 22 töltőállomáson ultragyors elektromos töltő telepítése, helyszínenként minimum 2 db 150 kW teljesítményű töltőpont és 600 kVA teljesítményű hálózat kiépítése.